praha jako destinace

Sdílet

Praha patří mezi nejrozvinutější a nejnavštěvovanější městské turistické destinace na světě. Její tisíciletá historie a svébytný život Pražanů z ní vytvořily světově jedinečný fenomén, za kterým cestují lidé z celého světa. Praha je nejkulturnějším městem Evropy, je také jedním nejbezpečnějších a nejzelenějších měst světa. Díky své kompaktnosti je snadno pochozí, což v kombinaci s jednou z nejlepších MHD na světě z ní dělá ideální místo pro pěší turistiku. 

To jsou hlavní důvody, proč ji v roce 2023 ji navštívilo na 7,4 milionu turistů, z nichž 1,6 milionů tvořili ti domácí. Hned za nimi jsou turisté z Německa, kterých přijelo více než 1 milion, následováni návštěvníky ze Spojených států Amerických, Spojeného království, Slovenska či Polska. 

Cílem hlavního města je předat Prahu dalším generacím krásnější a udržet její jedinečné genius loci, která je na seznamu světového dědictví UNESCO. Proto je strategií hlavního města v cestovním ruchu vytvářet rovnováhu mezi příjmy z turismu a mezi zachováním vysoké kvality života Pražanů. Strategie vznikla s klíčovými partnery v cestovním ruchu a řídí se jí všechny městské organizace. Její implementaci zajišťuje Prague City Tourism. Součástí strategie je i filozofie značky Praha, na kterou jsou do hlavního města zváni kultivovaní návštěvníci z celého světa. Praha je tak prezentována výlučně ve spojení se svobodným stylem života Pražanů, jejich tvořivostí a lidskými příběhy. Protože bez skutečného každodenního života je každé město jen kulisou a skanzenem. Cílem Prague City Tourism je tedy budovat značku Prahy jako sebevědomé, přívětivé a kulturní metropole světového formátu. 

Konkrétní data, vývoj a trendy cestovního ruchu jsou každoročně zveřejňovány v přehledové publikaci volně ke stažení.