Oficiální turistickou kartu Prague Visitor Pass si letos koupilo více než 40 tisíc lidí

Sdílet

17. prosince 2024 – Městská karta Prague Visitor Pass tento rok zaznamenala rekordní zájem ze strany turistů. Prague City Tourism letos prodala více než 40 tisíc karet. Meziročně dosáhla 80% nárůstu prodeje. Nejvíce ji využívají turisté z Německa, USA, Itálie, Velké Británie nebo Španělska. Díky kartě objevují i místa mimo centrum. Narostl také prodej u vícedenních karet.

Turisty nejnavštěvovanější místa s kartou Prague Visitor Pass jsou Pražský hrad, Staroměstská radnice nebo třeba Židovské město. Míří však ale i ve velké míře mimo centrum, a to například do baziliky sv. Petra a Pavla na Vyšehradě, Zoologické zahrady Praha, na Žižkovskou věž nebo třeba za uměním do galerie DOX.

„Oficiální městská turistická karta je již zavedeným produktem, který turistům usnadňuje jejich pobyt v metropoli, protože mají vše prakticky na jednom místě – na kartě či v aplikaci. V průběhu příštího roku navíc zapojíme i turistická místa ve Středočeském kraji, jako je například chrám sv. Barbory nebo Kostnice v Kutné hoře. Turisté tuto širokou nabídku aktivit jistě ocení,” říká náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch JUDr. Jiří Pospíšil.

Podle aktuálních dat vzrostl zejména prodej u vícedenních typů karty Prague Visitor Pass, a to jak u 72hodinových karet, tak u karet na 120 hodin, což podporuje motivaci návštěvníků zůstávat v hlavním městě déle.

„Jsem velmi rád, že karta je jakýmsi nástrojem k tomu, abychom přiměli cestovatele v Praze zůstat déle a prodloužili tak jejich pobyt. Je vidět, že turistická nabídka, kterou karta v sobě zahrnuje, je pro návštěvníky velmi atraktivní. V současné době držitel kartu může uplatnit na více než 70 akceptačních místech,“ říká předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: „Karta Prague Visitor Pass má za sebou nejúspěšnější rok a jsme rádi, že jsme vytvořili takto propracovaný systém, ve kterém je zapojeno tolik míst. Výnosy z prodeje karet ve velké míře využíváme pro kompenzaci zapojených turistických atraktivit.

Tento rok společnost Prague City Tourism také zavedla možnost fyzické karty vrátit do oběhu a recyklovat je. Stejně tak narostl počet uživatelů, kteří dávají přednost aplikaci oproti fyzické kartě, a to až na 44 %.

Prague City Tourism společně s Operátorem ICT, který se podílel na jejím vývoji a technicky kartu spravuje, nabízí návštěvníkům Prahy kartu již třetím rokem. Součástí je i mobilní aplikace. Kartu mohou turisté zakoupit online na samostatných webových stránkách a v mobilní aplikaci, či osobně v jednom z 6 turistických informačních center. Cena karty se odvíjí od typu pasu, který lze zakoupit až na 120 hodin.