o nás

Sdílet

Prague City Tourism je oficiální certifikovanou organizací destinačního managementu hlavního města Prahy, jejíž je 100% akciovou společností. Vizí společnosti je cestovní ruch jako jeden z pilířů udržitelného rozvoje města s respektem ke kulturnímu dědictví a kvalitě života místní komunity.

Společnost je největším provozovatelem atraktivit v Praze a druhým největším správcem památkových objektů v České republice. Poskytuje komplexní turistický servis pro domácí i zahraniční návštěvníky Prahy a rovněž je certifikační autoritou pro licencované průvodce. Prague City Tourism v roce 2023 obsloužila na svých informačních centrech přes 1,1 milionu turistů a pražské věže ve správě společnosti navštívilo přes 1,8 milionu zájemců. 

Prague City Tourism se řídí Strategií příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy 2024-2027 „S respektem k Praze“. Smyslem strategie je zajistit rovnováhu mezi ekonomickými přínosy cestovního ruchu a strategickými zájmy města, kterými jsou environmentální, kulturní, sociální a ekonomická udržitelnost, zvyšování kvality života Pražanů, zajištění jejich bezpečnosti a také ochrana a rozvoj jejich kultury a historického dědictví. Jinými slovy: maximalizace pozitiv cestovního ruchu a minimalizace negativ s ním spojených. Strategie je naplňována 29 projekty implementačního plánu.

Činnost společnosti definují dvě hlavní smlouvy s jejím akcionářem, hlavním městem Prahou: smlouva o provádění veřejně prospěšných činností a pachtovní smlouva o pachtu věže Staroměstské radnice, Petřínské rozhledny, Bludiště, Staroměstské mostecké věže, Prašné brány, Malostranské mostecké věže, Svatomikulášské městské zvonice a Novomlýnské vodárenské věže. Dále provádí Prague City Tourism obchodní činnosti, zejména provoz oficiální turistické karty Prague Visitor Pass, provoz turistické trasy v Klementinu, provoz historické tramvaje č. 42 či vývoj a produkci kultivovaných suvenýrů. Společnost má na 140 zaměstnanců a více než 600 pracovníků v turistických provozech.