9. srpna 2022 – Podle Českého statistického úřadu do Prahy přijíždí stále více turistů. Během druhého kvartálu tohoto roku, tedy období od dubna do června, jich do metropole zavítalo 1 610 631. Do Prahy začali opět jezdit i turisté z mimoevropských zemí, zejména z USA, kteří drží třetí pozici mezi zahraničními cestovateli. Pozitivní trend nárůstu počtu domácích hostů dokládají i aktuální data. Počet domácích turistů se zvýšil téměř o 40 % oproti stejnému období roku 2019. Ve druhém kvartálu roku se hlavní město v návštěvnosti dostalo na 75 % předcovidového období. Do Prahy podle aktuálních dat ČSÚ ve druhém kvartálu tohoto roku zavítalo celkem 1 610 631 turistů. Jedná se o více než 100% nárůst oproti prvním třem měsícům roku. Přední příčky v návštěvnosti stále drží čeští turisté, kterých přicestovalo do metropole 430 930. Dále dominovali také již tradičně turisté z Německa, Slovenska, USA a Polska. Celkový počet nocí strávených v metropoli byl 3 548 898, průměrná doba pobytu se pohybovala kolem 2,2 nocí na osobu. Praha po covidové pauze přivítala i mimoevropské cestovatele. Nejvíce jich přijelo ze Spojených států, následovali turisté z Izraele. Podíl mimoevropských návštěvníků tvořil pětinu z celkového počtu zahraničních turistů. Turisté z jihovýchodní Asie a Ruska do Prahy stále jezdí minimálně. Letní příjezdový a domácí cestovní ruch Prague City Tourism podporuje silným marketingem prostřednictvím letních kampaní a láká turisty na různé typy zážitků. Nově se také organizace spojila se společností Mastercard a rozšířila svoji nabídku pro náročnější klientelu a nabízí exkluzivní zážitky. „Společně měníme image Prahy z večírkové destinace na prémiovou metropoli, do které se budou turisté opakovaně vracet za unikátními zážitky, kulturou a památkami. Těmito konkrétními kroky postupně naplňujeme městskou strategii udržitelného turismu,” říká radní pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková. To potvrzuje i předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro: „Nového přístupu i nabídky si všímají už i samotní turisté nebo zahraniční média. Díky městské turistické kartě Prague Visitor Pass nabízíme široký výběr turistických cílů a stále nabídku rozšiřujeme o další místa. Jsme rádi, že turisté o kartu mají zájem, což dokládají i čísla z prvního prázdninového měsíce, kdy jsme se v rámci prodeje dostali na dvojnásobek prodaných karet ve srovnání s předchozím měsícem,” a zároveň dodává: „I přesto, že z pohledu čísel zdaleka nedosahujeme na čísla před pandemií, hodnotíme návštěvnost Prahy v posledních měsících relativně pozitivně.”