6. června 2023 – Prague City Tourism společně s partnery před třemi lety představila Koncepci příjezdového cestovního ruchu hl. města Prahy, kterou od schválení Zastupitelstvem hl. m. Prahy všechny organizace města systematicky naplňují. Během dvou let se image značky Praha dramaticky proměnila a v současnosti je splněno 40 projektů, které podporují udržitelný přístup, značku prémiovosti a inovativní produkty v cestovním ruchu. Zásadním bodem je též péče o život samotných Pražanů, příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague nebo zpřístupňování historických objektů. „Dvouleté vyhodnocení implementačního plánu jasně ukazuje, že jsme energicky nastartovali cestovní ruch v metropoli, a za podpory města se nám daří měnit jeho podobu. Všechny projekty z pozice hlavního koordinátora každý měsíc vyhodnocujeme a aktualizujeme,” komentuje předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro a zároveň dodává: „Na implementačním plánu spolupracujeme s Magistrátem hl. m. Prahy a městskými organizacemi, Letištěm Praha, Asociací hotelů a restaurací ČR a s mnoha dalšími klíčovými partnery.” Mezi dokončené projekty se například řadí zajištění dodatku o kvalitě služeb ve všech městských pronájmech, kdy nabízené tamní služby nesmí tvořit turistické pasti. Dalším je zahájení tvorby jednotného informačního systému ve městě, vytvoření alternativních turistických tras mimo historické centrum nebo spuštění městské turistické karty Prague Visitor Pass. Jedním ze stěžejních projektů také bylo navýšení poplatku z pobytu na 50 korun, který platí od minulého roku, a nadále je směřováno k jeho dalšímu zvýšení. Praha navíc jako jediná obec v republice polovinu výnosů z poplatku z pobytu reinvestuje zpátky do rozvoje turismu, a to zejména v podobě podpory kongresové turistiky a marketingových aktivit. Druhou část věnuje na rozvoj infrastruktury a kultivaci veřejného prostoru. Minulý rok se na poplatku z pobytu vybralo 448 milionů korun. Značka Prahy v oblasti cestovního ruchu za poslední tři roky prošla také velkou proměnou. To se odráží ve všech marketingových aktivitách, které společnost Prague City Tourism realizuje. „Díky spolupráci s partnery a komplexní analýze aktuálních dat vidíme, že se nám do Prahy daří lákat kultivovanou a bonitní klientelu se zájmem o prémiové zážitky. Vytváříme totiž pro ně takovou nabídku služeb, která je osloví. Pozorujeme také, že turisté utrácejí více i mimo historické centrum. Například za rok 2022 jsme odlehčili památkové rezervaci o 7 %,” komentuje místopředsedkyně představenstva Jana Adamcová. Zájmy Prahy na prvním místě Důležitým aspektem Koncepce příjezdového cestovního ruchu a konkrétních projektů je udržet vysokou kvalitu života Pražanů a podpora jejich zájmů na úkor negativních projevů turismu. Prague City Tourism proto například již od roku 2021 systematicky realizuje kampaň Enjoy Respect Prague, která informuje návštěvníky o pravidlech a kultuře chování. Stejně tak se město prezentuje zapojením místních tvůrců, ať už se jedná o kampaně nebo edice kultivovaných suvenýrů, které těmito aktivitami marketingově i obchodně podporuje. V rámci zpřístupnění pražských památek místním nabízí také zvýhodněné vstupné na pražské věže a výhodné balíčky. Společnost pečuje celkem o devět pražských památkových objektů, které postupně kultivuje, aby je uchovala i pro budoucí generace. Implementační plán s konkrétními projekty je přístupný na webu praguecitytourism.cz.