Tiskové zprávy

Pětinu návštěvníků Prahy tvoří děti. Prague City Tourism pro ně připravila nové produkty a dárek k vysvědčení

Praha, 26. ledna 2023 – Analytici Prague City Tourism odhadují, že do Prahy každým rokem přijede 20 % dětských návštěvníků z celkového počtu hostů. Proto pro ně stále rozšiřuje svou nabídku produktů a služeb. Nyní pro nejmladší návštěvníky společnost nachystala na poslední víkend v lednu dárek k vysvědčení v podobě symbolického jízdného historickou tramvají linky č. 42 za 65 korun. Cena poukazuje na právě probíhající oslavy k výročí založení organizace před 65 lety. Společnost nově také představuje dva typy ilustrovaných map pro děti, na kterých se podíleli spisovatelka Alena Ježková a ilustrátor Vojtěch Šeda.

Prague City Tourism slaví 65 let od svého založení. Pro návštěvníky společnost připravila symbolické vstupné za 65 korun na pražské věže

Praha, 2. ledna 2023 – Společnost Prague City Tourism připravila pro Pražany celoroční oslavy při příležitosti výročí svého založení, které vyvrcholí na podzim. Zvýhodněné vstupné, tematické historické jízdy tramvají č. 42, retro vycházky, speciální suvenýry nebo výstava – to je střípek z toho, na co se zejména obyvatelé hlavního města mohou těšit. Organizace slaví 65. výročí od svého založení jako Pražská informační služba. Za tu dobu prošla velkou proměnou a svými aktivitami nyní zlepšuje kvalitu života Pražanů a kultivuje veřejný prostor. Oslavy započnou 11. února zvýhodněným vstupným na Staroměstskou radnici za symbolickou cenu 65 Kč.

Praze se daří nahradit výpadek ruských turistů. Odborníci z Prague City Tourism odhadují, že do metropole během Vánoc přijede až na půl milionu cestovatelů – láká je i speciální vánoční kampaň

Praha, 29. listopadu 2022 – Vánoce patří v Praze k hlavní turistické sezoně. Prague City Tourism proto spouští digitální kampaň, kterou podpoří příjezdový cestovní ruch. Společnost odhaduje, že do metropole přijede až na půl milionu návštěvníků, což odpovídá 75 % roku 2019. Podle dostupných dat je navíc patrné, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například i domácími hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska. Kampaň poběží v sousedních zemích a v Nizozemí, Itálii a Španělsku. Společnost ji poprvé financuje čistě z vlastních zdrojů a vyhradila na ni na 700 tisíc korun.

První fáze rekonstrukce Staroměstské mostecké věže začala. Společnost Prague City Tourism dnes představila konkrétní plán její celkové revitalizace

Praha, 23. listopadu 2022 - Společnost Prague City Tourism představila plán kompletní rekonstrukce Staroměstské mostecké věže. První opravy historického ochozu včetně zábradlí proběhly již na podzim. Po zimě je naplánován další průzkum pláště věže z vysokozdvižné ruky. Náklady na historicky nejrozsáhlejší opravy této věže odborníci odhadují na několik stovek milionů korun. Práce budou probíhat ve spolupráci a koordinaci s odborníky napříč obory a z Národního památkového ústavu. Nově také vznikla odborná komise, která bude na rekonstrukci dohlížet. Počáteční fáze generální rekonstrukce se bude týkat především vrchního pláště věže včetně kompletní výměny některých kamenů a proběhne během následujících čtyř let.

Češi po pandemii v Praze tvoří nejsilnější skupinu návštěvníků. V závěsu za nimi jsou turisté z Německa a USA

Praha, 9. listopadu 2022 - Do Prahy po pandemii stále častěji a ve větší míře jezdí turisté z tuzemska. Během prázdninových měsíců a září jich do metropole podle údajů Českého statistického úřadu přijelo 397 265 a jejich počet se oproti létu 2019 zvýšil o celých 32 %. Zahraničních turistů přijelo téměř 1 447 067. Nejpočetnější skupinu tvořili cestovatelé z Německa. V letním období došlo i k dalšímu navýšení počtu turistů ze Spojených států, poměrově se vrátili na předpandemická čísla. Příjezdovost je nově podpořena také turistickou kartou Prague Visitor Pass, té se mezi českými i zahraničními hosty prodalo již několik tisíc.

Marketingovou kampaň Stay in Prague poprvé zaplatili sami turisté. Část výnosů z poplatku z pobytu putovala na marketingovou kampaň, která oslovila 24 milionů cestovatelů

Praha, 11. října 2022 – Digitální kampaň Stay in Prague na podporu příjezdového cestovního ruchu zaujala nejvíce cestovatele v Polsku, Německu a v Itálii. Hlavní město poprvé využilo výnosy z navýšeného poplatku z pobytu na marketingové aktivity. Kampaň oslovila zhruba 24 milionů uživatelů a na kampaňový web zavítaly téměř dva miliony návštěvníků. Zájem z těchto zemí potvrzují i data z online prodeje městské turistické karty Prague Visitor Pass, kdy přední příčky obsadili právě turisté z výše zmíněných zemí. Prague City Tourism společně s partnery prezentovala metropoli jako prestižní a prémiové město podporující kultivovaný a udržitelný turismus.

Tradiční akce Radnice dokořán nabídne již tuto neděli zájemcům netradiční prohlídky na Staroměstské radnici. Otevře se také vchod do jinak nepřístupné pražské kanalizace

Praha, 15. září 2022 - Již po osmé se zájemcům otevřou běžně nepřístupné prostory jedné z nejoblíbenějších památek v ČR. Každoroční událost Radnice dokořán se koná u příležitosti 684. výročí otevření Staroměstské radnice a zve milovníky historie a středověku na bohatý program. Tuto neděli 18. září mají návštěvníci možnost prozkoumat i běžně nepřístupnou pražskou kanalizaci.

Město společně s Prague City Tourism spouští pilotní projekt vratných kelímků na vybraných pražských akcích

Praha, 2. září 2022 - Hlavní město Praha ve spolupráci se společností Prague City Tourism spouští pilotní projekt vratných kelímků pro akce konané na pražských náplavkách a na Výstavišti. Cílem je podpořit využívání udržitelné varianty nádobí místo jednorázových spotřebních plastů. Město na projekt vyhradilo 2,4 miliony korun. Po skončení testovací fáze přejde systém do plně komerční roviny bez městské podpory.

Polovina výnosů z poplatku z pobytu poputuje zpět do rozvoje udržitelného cestovního ruchu. Dnes to schválila Rada hl. m. Prahy  

Praha, 29. srpna 2022 – Hlavní město Praha se jako první obec v zemi zavazuje k tomu, že 50 % z veškerých výnosů z poplatku z pobytu vrátí zpět do rozvoje cestovního ruchu. Výnosy využije zejména na jeho kultivaci, marketingové kampaně realizované společností Prague City Tourism nebo MICE aktivity jako jsou kongresy nebo mezinárodní konference. Schválila to dnes Rada hl. m. Prahy. Systém přerozdělení začne platit od roku 2024 a naváže tak již na dříve podepsané memorandum týkající se navýšení poplatku z pobytu na 50 Kč mezi hl. m. Praha, Asociací hotelů a restaurací ČR a společností Prague City Tourism. 

Do Prahy se pozvolna vrací mimoevropští turisté. Stále však dominují domácí turisté a návštěvníci ze sousedních zemí

Praha, 9. srpna 2022 – Podle Českého statistického úřadu do Prahy přijíždí stále více turistů. Během druhého kvartálu tohoto roku, tedy období od dubna do června, jich do metropole zavítalo 1 610 631. Do Prahy začali opět jezdit i turisté z mimoevropských zemí, zejména z USA, kteří drží třetí pozici mezi zahraničními cestovateli. Pozitivní trend nárůstu počtu domácích hostů dokládají i aktuální data. Počet domácích turistů se zvýšil téměř o 40 % oproti stejnému období roku 2019. Ve druhém kvartálu roku se hlavní město v návštěvnosti dostalo na 75 % předcovidového období.