Tiskové zprávy

Česko usiluje o víc přímých leteckých linek ze vzdálených trhů a bonitní turisty, Touchpoint bude dál lákat cestovatele ze zahraničí

Praha, 6. prosince 2023 - Oslovit, získat a udržet kultivované a bonitní turisty díky přímým, novým i posíleným, zejména dálkovým letům. To je – zjednodušeně řečeno – cíl memoranda k projektu Touchpoint. Dnes ho uzavřeli zástupci Letiště Praha, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a Prague City Tourism. Nejen díky tomuto dokumentu se posílí propagace Česka v zahraničí tak, aby cizinci chtěli do centra Evropy cestovat víc a letečtí dopravci ze strategicky důležitých trhů měli zájem provozovat víc potřebných linek.

Na Václavském náměstí se poprvé v historii veřejnosti otevře kluziště. Základní školy z Prahy 1 ho mohou využívat za symbolickou částku

Praha, 4. prosince 2023 – V dolní části Václavského náměstí vyrostla ledová plocha pro bruslaře. Prague City Tourism ji spolu s provozovatelem otevře symbolicky 5. 12., kdy v Česku chodí Mikuláš. Návštěvníci si mohou užít bruslení s ikonickým výhledem na Národní muzeum, základní školy na Praze 1 pak mají příležitost využít kluziště za symbolické vstupné. Dle dostupných pramenů stojí kluziště na Václavském náměstí historicky vůbec poprvé. 

Turistickou kartu Prague Visitor Pass si od jejího spuštění koupilo na 30 tisíc návštěvníků metropole. Díky kartě mnoho z nich míří i mimo historické centrum

Praha, 22. listopadu 2023 - Společnost Prague City Tourism v červnu roku 2022 odstartovala provoz multifunkční karty Prague Visitor Pass. Turistickou kartu, která návštěvníkům usnadňuje pobyt v metropoli a láká na 65 akceptačních míst, si koupilo již třicet tisíc turistů a křivka prodeje stále stoupá. Průměrně držitel s kartou navštíví 7 památek a díky široké nabídce mimo klasické turistické lokality pomáhá též ulevovat historickému centru. Aktuální data například ukazují, že došlo k odlehčení památkové rezervace o 7 %.

Domácích turistů je v Praze meziročně více. Během letní sezony tvořili pětinu všech návštěvníků metropole

Praha, 8. listopadu 2023 - Dle nejnovějších dat Českého statistického úřadu do metropole za třetí kvartál roku 2023, tedy během letní sezóny, přijelo 2 145 069 návštěvníků. Oproti loňskému stejnému období se celkový počet přijíždějících turistů zvýšil o 15 %. Do metropole míří také více turistů ze Spojených států amerických (142 699 návštěvníků) a Asie (218 281 cestovatelů), a to i díky obnoveným pravidelných linkám do Soulu a Tajpeje. Domácí hosté (399 207) tvořili během léta jednu pětinu ze všech návštěvníků metropole a oproti letnímu období roku 2019 se jejich počet zvýšil o celých 32 %. Podle odborníků z Prague City Tourism se také postupně mění skladba přijíždějících cestovatelů.

Praha otevřela nové a zároveň i první turistické informační centrum v areálu Pražského hradu. Podle primátora Svobody startuje další spolupráce mezi pražskou radnicí a Pražským hradem 

Praha, 25. září 2023 – Hlavní město Praha společně s destinační organizací Prague City Tourism otevřelo nové turistické informační centrum na Pražském hradě. Je to vůbec poprvé, co bude mít společnost, která má turismus v hlavním městě na starosti, vlastní zázemí přímo na Pražském hradě. Ten je každoročně nejnavštěvovanější památkou v metropoli a ročně přivítá na 1,4 milionu domácích i zahraničních návštěvníků. Jedná se o další krok v kultivaci cestovního ruchu, neboť turistické informační centrum nahrazuje původní nevzhlednou směnárnu. 

Prague City Tourism vydává novou edici suvenýrů s unikátním designem dlaždic pražského metra

Praha, 20. září 2023 - Prague City Tourism vydává novou edici kultivovaných suvenýrů s unikátním designem ikonických tvarových obkladů, které mohou cestující spatřit na lince stanice metra A. Společnost chce propagovat pražské metro nejen jako ekologickou variantu dopravy, ale také jako designový prostor, který odráží specifickou identitu metropole. Spoluprací s českým designérem Petrem Novague společnost navazuje na strategickou podporu českých a lokálních tvůrců. Samotné dlaždice a suvenýry v tomto nezaměnitelném designu mají ode dneška zájemci možnost zakoupit buď na e-shopu nebo v kamenné prodejně Prague City Tourism v přízemí Staroměstské radnice.

Praha bude pravidelným zvoněním připomínat osobnosti, které se postavily totalitním režimům. Spouští nový projekt Zvony paměti

Praha, 12. září 2023 – Společnost Prague City Tourism, Museum Kampa a Muzeum paměti XX. století spouští nový dlouhodobý projekt Zvony paměti, kterým chce upozorňovat na zločiny totalitních režimů. Díky projektu budou zvony Svatomikulášské městské zvonice na Malé Straně pravidelně zvonit za jednotlivé osobnosti 20. století, které s totalitami bojovaly. První zvonění proběhne 14. září za Jana Masaryka. Projekt odstartuje výstavou Oči Státní bezpečnosti na Kampě, samostatné webové stránky a doprovodný program ve formě tematických vycházek či jízd historickou tramvají. Tentýž týden v neděli navíc v kostele sv. Mikuláše bude sloužena mše za oběti totalitních režimů.

Praha otevírá symbol kultivace cestovního ruchu. Staroměstská radnice má zrekonstruované přízemí a nový turistický provoz

Praha, 5. září 2023 – Hlavní město Praha společně s Prague City Tourism otevřelo zrekonstruovanou spodní část Staroměstské radnice a nový turistický provoz. Jeho součástí je turistické informační centrum, průvodcovské služby Guides&Tours a první kamenný obchod s kultivovanými suvenýry, na kterých Prague City Tourism spolupracuje výhradně s lokálními tvůrci. Pražanům se nově otevírá i kamenný průchod, který spojuje Staroměstské náměstí s Mikulášskou uličkou. Nový turistický provoz v přízemí Staroměstské radnice je symbolem celkové kultivace cestovního ruchu v metropoli a je v souladu s koncepcí cestovního ruchu. Rekonstrukce město stála 40 milionů korun.

Praha se zbavuje nálepky levné večírkové destinace. Posiluje svoji pozici a konkuruje ostatním evropským metropolím

Praha, 8. srpna 2023 – Podle dostupných dat STR (Smith Travel Research) se Praha ve 2. kvartálu letošního roku přiblížila ostatním evropským destinacím i průměrnou cenou za pokoj a postupně smazává nálepku levné destinace. Procentuální nárůst průměrné ceny za pokoj má Praha ve srovnání vyšší než například Vídeň nebo Berlín a tento stoupající trend si chce hlavní město i nadále udržet. Praha v červnu předběhla v meziročním nárůstu průměrné ceny za pokoj Berlín a Vídeň a navýšila cenu o více než 19 %.

Další krok ke kultivaci značky Praha v oblasti cestovního ruchu. Zaměstnanci pražských věží a turistických informačních center se budou nově prezentovat udržitelným dress codem z dílny českých rodinných firem

Praha, 29. června 2023 – Společnost Prague City Tourism od 1. července sjednotí dress code všech zaměstnanců na pražských historických objektech a v turistických informačních centrech. Jedná se o další strategický krok v kultivaci značky Praha a rozvoje špičkového klientského servisu. Kolekce navržená designérem Vladimírem Staňkem má navíc silný aspekt společenské a environmentální odpovědnosti. Prague City Tourism se tak snaží jít příkladem v udržitelném přístupu i dalším veřejným i soukromým institucím.