Prague City Tourism spouští program Official City Partner na podporu kvality služeb a kultivace cestovního ruchu v Praze 13. listopadu 2024 – Praha představuje program Official City Partner (OCP), který reaguje na rostoucí poptávku cestovatelů po prémiových službách. Za první tři čtvrtletí letošního roku se zvýšila obsazenost luxusních pražských hotelů o 15 % v meziročním srovnání. Zvyšují se také útraty turistů. Program OCP spojuje hotely nejvyšší úrovně s cílem podpořit kultivaci cestovního ruchu a image města. Zaručuje návštěvníkům vysoký standard servisu i odpovědný přístup partnerů k udržitelným službám. 13. listopad 2024 Prahu za první tři kvartály roku navštívilo 5,9 milionu domácích i zahraničních turistů 8. listopadu 2024 – Do Prahy od ledna do září dorazilo podle dat Českého statistického úřadu 5 876 170 domácích i zahraničních turistů, což je o 8 % více než minulý rok. Nejvíce zahraničních turistů dorazilo z Německa, Spojených států a Velké Británie. Domácí hosté tvoří již stabilně 20 % z celkového počtu návštěvníků. Nejvyšší meziroční nárůst Praha pocítila u turistů z Asie, a to i díky obnoveným pravidelným linkám. 08. listopad 2024 Vyjádření společnosti Prague City Tourism ke strhnutí části lešení na Prašné bráně vozidlem odtahové služby 3. 11. 2024 – Na Prašné bráně, která prochází revitalizací svého vnějšího pláště a z toho důvodu kolem ní stojí od srpna lešení, došlo včera ve večerních hodinách k poškození části lešení v průjezdu pod památkou. Důvodem byl vjezd odtahového vozidla, které strhlo část lešení v průjezdu pod věží. Prašná brána podle prvotních zjištěních není poškozena, škody na lešení se zjišťují, památka zůstává pro veřejnost přístupná. 03. listopad 2024 Infocentra Prague City Tourism se zapojí do celostátní akce, nabídnou putovní kvíz i zajímavé ceny 23. října 2024 – Do Týdne turistických informačních center se zapojí všech šest infocenter, které provozuje Prague City Tourism. Společnost si zejména pro Pražany a domácí návštěvníky připravila putování s kvízem a hry o zážitkové ceny. Akce proběhne od 25.–28. října. 23. říjen 2024 Prso z metra pro dobrou věc: Prague City Tourism draží unikátní růžovou dlaždici na podporu boje proti rakovině prsu 1. října 2024 – Prague City Tourism společně s Aliancí žen s rakovinou prsu spouští dražbu ikonické dlaždice pražského metra v limitované edici růžové barvy, kterou speciálně pro tuto příležitost vytvořil designér Petr Novague. Výtěžek aukce poputuje alianci a pomůže ženám, které se onkologicky léčí. Aukce poběží od 15. do 25. října. Na podporu pacientů se 1. října symbolicky v růžových odstínech rozsvítí také Petřínská rozhledna, kterou Prague City Tourism provozuje. 01. říjen 2024 Vyjádření společnosti Prague City Tourism k dnešnímu drobnému požáru na Prašné bráně 11. září 2024 – Na Prašné bráně, která prochází revitalizací svého vnějšího pláště, dnes v dopoledních hodinách vypukl drobný požár. Důvodem požáru byl technický zkrat na jednom z přístrojů, kterým se plášť čistí. Na místě zasahoval i hasičský záchranný sbor. Drobný požár je již uhašený, nikdo nebyl zraněn a škody jsou pouze na jednom z přístrojů. 11. září 2024 Jubilejní 10. ročník akce „Radnice dokořán“ zpřístupní veřejnosti Staroměstskou radnici a otevře tzv. Cizinecký vstup 9. září 2024 – Výročí Staroměstské radnice letos opět připomene akce „Radnice dokořán“, která se uskuteční 15. a 22. září 2024. Desátý ročník nabídne jedinečnou příležitost nahlédnout nejen do známých prostor radnice, ale i do tajemné podzemní komory Cizinecký vstup. Ten je ukrytý 9 metrů pod povrchem. Tuto málo známou technickou památku a další utajená místa, která se mimořádně otevřou při oslavách 686. výročí založení radnice, zpřístupní Prague City Tourism ve spolupráci s Úřadem městské části Praha 1 a Pražskými vodovody a kanalizacemi. 09. září 2024 prázdninová návštěvnost pražských věží meziročně stoupla o 5 % 29. srpna 2024 – Pražské věže za červenec a srpen navštívilo téměř 400 tisíc domácích i zahraničních návštěvníků, meziročně o 5 % více. Prvenství drží Petřínská rozhledna, Zrcadlové bludiště na Petříně a Staroměstská radnice. U ní Prague City Tourism, společnost, která pražské věže spravuje, zaznamenala 17% meziroční nárůst, a to i díky nově otevřenému turistickému provozu a obchodu s originálními suvenýry z loňského podzimu. 29. srpen 2024 Prahu za první půlrok navštívilo téměř 3,7 milionu návštěvníků 7. srpna 2024 – Za první půlrok tohoto roku Prahu navštívilo dle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) téměř 3,7 milionu cestovatelů, to je o 11 % více než v prvních šesti měsících roku 2023. Nejvíce zahraničních turistů přijelo z Německa (498 tis.), Velké Británie (207 tis.), Spojených států amerických (194 tis.), Slovenska (182 tis.) a Itálie (179 tis.). Domácí turisté tvořili více než pětinu z celkového počtu a do metropole jich přijelo za sledované období 777 tisíc. Co se týká obsazenosti hotelů, tak v prvním pololetí roku činila zhruba 70 %, což je 8% nárůst oproti roku 2023, nejvíce pak vzrostla v luxusním segmentu. 07. srpen 2024 Prašnou bránu čeká oprava pláště a zábradlí. Do října bude obehnaná lešením 23. července 2024 – Ikonickou pražskou památku ve správě destinační organizace Prague City Tourism, Prašnou bránu, čeká revitalizace jejího vnějšího pláště a také zábradlí. Během následujících tří týdnů se věž zahalí pod lešení a začne oprava. Jedná se o počáteční fázi celkové revitalizace. Výsledky také poslouží jako podklad k projektu generální opravy věže, na základě kterého případně město bude věž rekonstruovat. Tato první fáze revitalizace vyjde na 5 milionů korun a měla by skončit na konci října. 23. červenec 2024 Chytrá platforma Prague City Tourism usnadní pobyt návštěvníkům Prahy 26. června 2024 – Prague City Tourism spouští pilotní provoz největšího destinačního portálu v Praze prague.eu. Nový unikátní nástroj smart tourismu, který si společnost Prague City Tourism nechala vyvinout na míru, bude sloužit pro odbavování návštěvníků Prahy a výrazně jim zjednoduší pobyt v hlavním městě. Obsah se bude individuálně proměňovat podle toho, z jaké země uživatelé pochází. Jedná se rovněž o jeden z posledních klíčových dílků mozaiky rebrandingu a kultivace značky Prahy. V průběhu léta bude platforma rozšířena o další funkcionality a spuštěna v řádu měsíců do plného provozu. 26. červen 2024 Zastupitelstvo schválilo strategii cestovního ruchu na léta 2024 – 2027 21. června 2024 – Nová strategie cestovního ruchu, kterou schválilo Zastupitelstvo hl. m. Prahy, navazuje na předchozí koncepci příjezdového cestovního ruchu, která změnila směr a podobu cestovního ruchu v metropoli. Vyhodnocení na základě datové analýzy potvrdilo, že Praha nastolila dobrý směr a je schopna přilákat individuální bonitní cestovatele, kteří do metropole jezdí za kulturou, památkami a historií. Součástí strategie jsou i konkrétní projekty, které přispívají k udržitelnému cestovnímu ruchu. V aktuálním implementačním plánu je nyní 29 projektů, na kterých město se svými partnery a Prague City Tourism budou v následujících 3 letech pracovat. 21. červen 2024 Páternoster na Nové radnici je zpřístupněn v rámci nového turistického okruhu 31. května 2024 – Magistrát hl. m. Prahy společně s destinační organizací města Prague City Tourism spouští od 1. června 2024 novou komentovanou trasu nazvanou Nová radnice – páternoster tour. Vycházka s průvodcem zavede návštěvníky i do interiérů Nové radnice. Prohlídkový okruh pro širokou veřejnost je zpřístupněn o víkendech, svátcích a ve vybraných podvečerních časech všedních dnů. 31. květen 2024 Prague City Tourism láká na letní dovolenou v Praze novými kampaněmi a spotem oslavujícím tanec a pohyb 28. května 2024 – Prague City Tourism spouští letní kampaně na podporu cestovního ruchu v metropoli. Vyhodnocení marketingových kampaní za poslední tři roky prokázalo, že město prostřednictvím destinační organizace Prague City Tourism systematickou komunikací mění strukturu návštěvníků a jejich návštěvnických cílů v Praze. Proto i letos Prague City Tourism spouští kampaně V Praze jako doma a Prague 2024 s cílem oslovit kulturně orientované klienty a zároveň zvyšovat průměrnou útratu. Letošní kampaňový spot je věnován novému olympijskému sportu break dance, který bude mít v Paříži svoji premiéru. Hlavní tváří kampaně je talentovaný tanečník Kristian Mensa. Vedle letních kampaní pokračuje také edukativní kampaň Enjoy Respect Prague. Kampaně město financuje z vybraného poplatku z pobytu a vyčlenilo na ně 18 milionů korun. 28. květen 2024 Do Prahy v prvním čtvrtletí roku přijelo více než 1,5 milionu cestovatelů 10. května 2024 – Do Prahy v prvních třech měsících roku dorazilo podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1 570 172 cestovatelů, z nichž celou čtvrtinu tvoří domácí hosté. Nejvíce zahraničních turistů přijelo tradičně z Německa (207 257 návštěvníků), Velké Británie (102 138) nebo Itálie (97 114). Stejně tak došlo k nárůstu počtu návštěvníků z Asie, jichž od letošního ledna do metropole přicestovalo již 141 639, což je o 35 procent více než ve stejném období roku 2023. V prvních měsících roku také vzrostla obsazenost hotelů, nejvíce pak v luxusním segmentu a to téměř o třetinu. 10. květen 2024 Praha na cestě k prémiové destinaci: nová skladba turistů, proměna turismu i vyšší útraty přijíždějících cestovatelů 30. dubna 2024 – Data potvrzují, že se podařilo naplnit vizi Koncepce příjezdového cestovního ruchu 2020-2023, a že cestovní ruch se ubírá správným směrem. Jedním z klíčových nástrojů pro rozvoj udržitelného cestovního ruchu se stal poplatek z pobytu. Jen v roce 2023 vybralo hlavní město 801 milionů korun, z nichž část dále reinvestuje do kampaní a projektů a pomáhá tak metropoli přilákat klientelu, která je ochotna utrácet vyšší částky a chová se k městu s respektem. I díky této strategii se útraty turistů oproti roku 2019 zvýšily o 40 % a poptávka po luxusních hotelech stoupla ve srovnání s minulým rokem o třetinu. 30. duben 2024 Nová série vycházek „Výhledy z pražských věží“ odstartuje na Petříně: Pražany zve k objevování města z ptačí perspektivy 25. dubna 2024 – Návštěvníci Prahy se mohou první květnový večer těšit na jedinečný zážitek sledování západu slunce z Petřínské rozhledny. Romantická prohlídka z dílny Pragensia viva zahájí sérii komentovaných vycházek „Výhledy z pražských věží,“ která zájemcům představí hlavní město z výšky. Milovníkům výhledů umožní sbírat razítka se symboly celkem 12 vybraných míst a čerpat díky nim řadu výhod. Seriál vyvrcholí na konci letních prázdnin společným eventem. 25. duben 2024 V Praze startuje rok Franze Kafky. Nejen pražanům nabídne pestrý kulturní program 9. dubna 2024 – Hlavní město ve spolupráci se organizací Prague City Tourism a Městskou knihovnou v Praze symbolicky zahájilo rok Franze Kafky u příležitosti výročí 100 let od jeho úmrtí. Nejen pro Pražany je připraven program pro děti i dospělé zahrnující řadu projektů s kafkovskou tematikou. Kromě projektů z oblasti filmu, literatury, divadla a hudby vznikla také komunikační kampaň, jejíž součástí je také speciálně nazdobená tramvaj s motivy Kafkova života, která vyráží do pražských ulic v úterý 9. dubna. 09. duben 2024 Velikonoce otevírají turistickou sezonu v Praze: po zimě se probouzí Novomlýnská vodárenská věž a pražské památky zůstanou otevřeny déle 27. března 2024 – Hlavní město se s příchodem velikonočních svátků chystá přivítat turistickou sezonu. Počínaje dnešním dnem otevírá své brány po zimní pauze Novomlýnská vodárenská věž, historická tramvaj číslo 42 jezdí nově sedm dní v týdnu a prodlužuje se otevírací doba památkových objektů ve správě Prague City Tourism. Návštěvníky rozpohybují také oficiální průvodcovské služby pod hlavičkou Pragensia viva, které na jaře oslavují téma dopravy. Od dubna nově představí i tour s virtuální realitou a další lákadla. 27. březen 2024 Poptávka po kvalitních službách roste. Praha v roce 2023 přivítala 7,4 milionu turistů, téměř dvě třetiny z nich se ubytovaly v dražších hromadných ubytovacích zařízeních 8. února 2024 – Dle nejnovějších dat Českého statistického úřadu v minulém roce přijelo do Prahy 7 437 897 turistů, řádově o 24 % více než v roce 2022 a o 8 % méně než v předpandemickém roce 2019. Skladbu zahraničních turistů tvoří především návštěvníci z Německa (1 030 017), Spojených států amerických (424 957) a Velké Británie (397 220). Do Prahy již pravidelně jezdí také turisté z asijských zemí zejména z Korejské republiky a Tchaj-wanu. Čeští návštěvníci tvoří poslední dva roky stabilně zhruba jednu pětinu. V roce 2023 jich přijelo 1,6 milionů, přibližně o 100 tisíc více než v předchozím roce. Data též ukazují úspěšnost systematických kampaní cílených na bonitní a klientelu, až 70 % návštěvníků se totiž ubytovává v dražších hotelech. 08. únor 2024 Nový koncept programů pro Pražany. Pragensia viva nabídne tematické workshopy, kvízy i netradiční vycházky 31. ledna 2024 – Oficiální průvodcovské služby Prahy a vzdělávací aktivity pod hlavičkou Pragensia viva zavádí nový systém plánování programu pro veřejnost. Každé tři měsíce obmění stěžejní téma, které promítne do všech svých aktivit od vlastivědných vycházek, přednášek až po workshopy. Cílem je představit Prahu prostřednictvím příběhů a její genius loci prezentovat poutavou formou. Zimní období je věnované symbolicky sněhové vločce, jaro se ponese v duchu současné a historické dopravy. Odkazuje tak na výročí padesáti let od zahájení linky metra C, fascinující dopravní stavby nebo nově vzniklých tramvajových tratí. Nový koncept přinese také tematické workshopy, literární večery, speciální akce pro děti nebo vycházky tlumočené do znakové řeči. 31. leden 2024 Vyjádření společnosti Prague City Tourism k tragédii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy 22. prosince 2023 – Vyjadřujeme upřímnou lítost nad včerejší tragédií, která se odehrála na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a zasáhla celou Českou republiku. Zároveň projevujeme upřímnou soustrast rodinám obětí a zraněným přejeme brzké uzdravení. 22. prosinec 2023 Novoroční Novomlýnská: Oslavte Nový rok na Novomlýnské vodárenské věži, zapomenutého pokladu Nového Města 19. prosince 2023 – Prague City Tourism na Nový rok výjimečně otevře Novomlýnskou vodárenskou věž veřejnosti. 1. ledna zpřístupní věž Pražanům za doprovodu zábavného programu, který cílí zejména na rodiny s dětmi. Součástí bude vědomostní kvíz, originální ceny i výklad od průvodce. Společnost zve na věž za symbolickou novoroční cenu 10 Kč za dospělého a dítě zcela zdarma. Na ostatní pražské věže se držitelé karty či aplikace Lítačka podívají s 50% slevou. Novoroční program je poděkováním Pražanům za přízeň v uplynulém roce. 19. prosinec 2023 Společnost Prague City Tourism se stará. V rámci společensky odpovědných aktivit (CSR) podporuje mladé dospělé, nasazuje dobrovolníky do nemocnice, ale pomáhá i finančně 14. prosince 2023 – Společnost Prague City Tourism se vedle rozvoje udržitelného cestovního ruchu zaměřuje i na dobročinné aktivity a podporu a rozvoj místní komunity. Hlavní prioritou je posilovat identitu města a jeho obyvatel. Pracuje tak na budování vztahu místních obyvatel, ale i turistů k metropoli. Proto vedlejší činnosti své společenské odpovědnosti společnost koncentruje do pomoci znevýhodněných dětí, podpory lidí v nemocnici pod Petřínem, či adopce významného hrobu bratrů Maxových. 14. prosinec 2023 Česko usiluje o víc přímých leteckých linek ze vzdálených trhů a bonitní turisty, Touchpoint bude dál lákat cestovatele ze zahraničí 6. prosince 2023 – Oslovit, získat a udržet kultivované a bonitní turisty díky přímým, novým i posíleným, zejména dálkovým letům. To je – zjednodušeně řečeno – cíl memoranda k projektu Touchpoint. Dnes ho uzavřeli zástupci Letiště Praha, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a Prague City Tourism. Nejen díky tomuto dokumentu se posílí propagace Česka v zahraničí tak, aby cizinci chtěli do centra Evropy cestovat víc a letečtí dopravci ze strategicky důležitých trhů měli zájem provozovat víc potřebných linek. 06. prosinec 2023 Na Václavském náměstí se poprvé v historii veřejnosti otevře kluziště. Základní školy z Prahy 1 ho mohou využívat za symbolickou částku 4. prosince 2023 – V dolní části Václavského náměstí vyrostla ledová plocha pro bruslaře. Prague City Tourism ji spolu s provozovatelem otevře symbolicky 5. 12., kdy v Česku chodí Mikuláš. Návštěvníci si mohou užít bruslení s ikonickým výhledem na Národní muzeum, základní školy na Praze 1 pak mají příležitost využít kluziště za symbolické vstupné. Dle dostupných pramenů stojí kluziště na Václavském náměstí historicky vůbec poprvé. 04. prosinec 2023 Turistickou kartu Prague Visitor Pass si od jejího spuštění koupilo na 30 tisíc návštěvníků metropole. Díky kartě mnoho z nich míří i mimo historické centrum 22. listopadu 2023 – Společnost Prague City Tourism v červnu roku 2022 odstartovala provoz multifunkční karty Prague Visitor Pass. Turistickou kartu, která návštěvníkům usnadňuje pobyt v metropoli a láká na 65 akceptačních míst, si koupilo již třicet tisíc turistů a křivka prodeje stále stoupá. Průměrně držitel s kartou navštíví 7 památek a díky široké nabídce mimo klasické turistické lokality pomáhá též ulevovat historickému centru. Aktuální data například ukazují, že došlo k odlehčení památkové rezervace o 7 %. 22. listopad 2023 Domácích turistů je v Praze meziročně více. Během letní sezony tvořili pětinu všech návštěvníků metropole 8. listopadu 2023 – Dle nejnovějších dat Českého statistického úřadu do metropole za třetí kvartál roku 2023, tedy během letní sezóny, přijelo 2 145 069 návštěvníků. Oproti loňskému stejnému období se celkový počet přijíždějících turistů zvýšil o 15 %. Do metropole míří také více turistů ze Spojených států amerických (142 699 návštěvníků) a Asie (218 281 cestovatelů), a to i díky obnoveným pravidelných linkám do Soulu a Tajpeje. Domácí hosté (399 207) tvořili během léta jednu pětinu ze všech návštěvníků metropole a oproti letnímu období roku 2019 se jejich počet zvýšil o celých 32 %. Podle odborníků z Prague City Tourism se také postupně mění skladba přijíždějících cestovatelů. 08. listopad 2023 Praha otevřela nové a zároveň i první turistické informační centrum v areálu Pražského hradu. Podle primátora Svobody startuje další spolupráce mezi pražskou radnicí a Pražským hradem 25. září 2023 – Hlavní město Praha společně s destinační organizací Prague City Tourism otevřelo nové turistické informační centrum na Pražském hradě. Je to vůbec poprvé, co bude mít společnost, která má turismus v hlavním městě na starosti, vlastní zázemí přímo na Pražském hradě. Ten je každoročně nejnavštěvovanější památkou v metropoli a ročně přivítá na 1,4 milionu domácích i zahraničních návštěvníků. Jedná se o další krok v kultivaci cestovního ruchu, neboť turistické informační centrum nahrazuje původní nevzhlednou směnárnu. 25. září 2023 Prague City Tourism vydává novou edici suvenýrů s unikátním designem dlaždic pražského metra 20. září 2023 – Prague City Tourism vydává novou edici kultivovaných suvenýrů s unikátním designem ikonických tvarových obkladů, které mohou cestující spatřit na lince stanice metra A. Společnost chce propagovat pražské metro nejen jako ekologickou variantu dopravy, ale také jako designový prostor, který odráží specifickou identitu metropole. Spoluprací s českým designérem Petrem Novague společnost navazuje na strategickou podporu českých a lokálních tvůrců. Samotné dlaždice a suvenýry v tomto nezaměnitelném designu mají ode dneška zájemci možnost zakoupit buď na e-shopu nebo v kamenné prodejně Prague City Tourism v přízemí Staroměstské radnice. 20. září 2023 Praha bude pravidelným zvoněním připomínat osobnosti, které se postavily totalitním režimům. Spouští nový projekt Zvony paměti 12. září 2023 – Společnost Prague City Tourism, Museum Kampa a Muzeum paměti XX. století spouští nový dlouhodobý projekt Zvony paměti, kterým chce upozorňovat na zločiny totalitních režimů. Díky projektu budou zvony Svatomikulášské městské zvonice na Malé Straně pravidelně zvonit za jednotlivé osobnosti 20. století, které s totalitami bojovaly. První zvonění proběhne 14. září za Jana Masaryka. Projekt odstartuje výstavou Oči Státní bezpečnosti na Kampě, samostatné webové stránky a doprovodný program ve formě tematických vycházek či jízd historickou tramvají. Tentýž týden v neděli navíc v kostele sv. Mikuláše bude sloužena mše za oběti totalitních režimů. 12. září 2023 Praha otevírá symbol kultivace cestovního ruchu. Staroměstská radnice má zrekonstruované přízemí a nový turistický provoz 5. září 2023 – Hlavní město Praha společně s Prague City Tourism otevřelo zrekonstruovanou spodní část Staroměstské radnice a nový turistický provoz. Jeho součástí je turistické informační centrum, průvodcovské služby Guides&Tours a první kamenný obchod s kultivovanými suvenýry, na kterých Prague City Tourism spolupracuje výhradně s lokálními tvůrci. Pražanům se nově otevírá i kamenný průchod, který spojuje Staroměstské náměstí s Mikulášskou uličkou. Nový turistický provoz v přízemí Staroměstské radnice je symbolem celkové kultivace cestovního ruchu v metropoli a je v souladu s koncepcí cestovního ruchu. Rekonstrukce město stála 40 milionů korun. 05. září 2023 Praha se zbavuje nálepky levné večírkové destinace. Posiluje svoji pozici a konkuruje ostatním evropským metropolím 8. srpna 2023 – Podle dostupných dat STR (Smith Travel Research) se Praha ve 2. kvartálu letošního roku přiblížila ostatním evropským destinacím i průměrnou cenou za pokoj a postupně smazává nálepku levné destinace. Procentuální nárůst průměrné ceny za pokoj má Praha ve srovnání vyšší než například Vídeň nebo Berlín a tento stoupající trend si chce hlavní město i nadále udržet. Praha v červnu předběhla v meziročním nárůstu průměrné ceny za pokoj Berlín a Vídeň a navýšila cenu o více než 19 %. 08. srpen 2023 Další krok ke kultivaci značky Praha v oblasti cestovního ruchu. Zaměstnanci pražských věží a turistických informačních center se budou nově prezentovat udržitelným dress codem z dílny českých rodinných firem 29. června 2023 – Společnost Prague City Tourism od 1. července sjednotí dress code všech zaměstnanců na pražských historických objektech a v turistických informačních centrech. Jedná se o další strategický krok v kultivaci značky Praha a rozvoje špičkového klientského servisu. Kolekce navržená designérem Vladimírem Staňkem má navíc silný aspekt společenské a environmentální odpovědnosti. Prague City Tourism se tak snaží jít příkladem v udržitelném přístupu i dalším veřejným i soukromým institucím. 29. červen 2023 Oblíbená historická linka tramvaje č. 42 rozšiřuje provoz. Za dva roky svého fungování svezla více než 82 tisíc cestujících 27. června 2023 – Turistická tramvajová linka č. 42 od července rozšíří svůj provoz a bude jezdit každý den od 10:00 do 18:00. Nejen návštěvníci metropole tak mohou využít udržitelnou a lokálně bezemisní variantu dopravy po Praze a poznat město i z jiné perspektivy. Linka, na které se střídá celkem 11 historických vozů a za rok 2023 ujela již přes 8 tisíc kilometrů, projíždí širším centrem a nabízí unikátní výhledy na metropoli. Jízdenka na tramvaj slouží zároveň jako 20% sleva pro vstup na nejznámější pražské věže. 27. červen 2023 Celkem 40 projektů za dva roky. Prague City Tourism s partnery postupně naplňuje dílčí kroky nové strategie udržitelného cestovního ruchu 6. června 2023 – Prague City Tourism společně s partnery před třemi lety představila Koncepci příjezdového cestovního ruchu hl. města Prahy, kterou od schválení Zastupitelstvem hl. m. Prahy všechny organizace města systematicky naplňují. Během dvou let se image značky Praha dramaticky proměnila a v současnosti je splněno 40 projektů, které podporují udržitelný přístup, značku prémiovosti a inovativní produkty v cestovním ruchu. Zásadním bodem je též péče o život samotných Pražanů, příkladem je kampaň Enjoy Respect Prague nebo zpřístupňování historických objektů. 06. červen 2023 Znovu objevené pražské skvosty. Prague City Tourism láká na brutalistní stavby 30. května 2020 – Společnost Prague City Tourism odpovídá sérií nových vycházek na aktuální trend zájmu o architekturu brutalismu. Spolupracovala na nich s umělcem Vladimírem 518. Stavby se navíc často nacházejí mimo historické centrum a návštěvníci metropole se tak rozptýlí i do jinak méně navštěvovaných čtvrtí, což pomáhá ulevovat právě přetíženým historickým památkám. 30. květen 2023 Praha se připravuje na letní sezonu a spouští marketingové kampaně. Cílí na cestovatele 35+ a rodiny s dětmi 23. května 2023 – Prague City Tourism spouští letní marketingové kampaně. Město na ně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Již podruhé je město financuje z výběru poplatku z pobytu, který platí turisté v rámci svého ubytování. Kampaně Enjoy Respect Prague a Stay in Prague cílí primárně na zahraniční publikum, individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. Domácí cestovní ruch, který je poslední dva roky v metropoli na vzestupu, podpoří kampaň V Praze jako doma. Domácí turisté podle aktuálních dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků metropole, která minulý rok patřila k nejoblíbenějším domácím destinacím, kam Češi mířili. 23. květen 2023 Za historií v pohybu. Prague City Tourism spouští nové tematické jízdy historickou tramvají 27. dubna 2023 – V rámci oslav výročí 65 let od vzniku Prague City Tourism nyní společnost nově představí tematické jízdy historickou tramvají Dopravního podniku hl. m. Prahy, jejichž cílem je připomínat historické události pod hlavičkou průvodcovských služeb Pragensia viva. Projekt odstartuje pilotní jízdou k výročí operace Anthropoid již v sobotu 27. května. Během jízdy v dobovém voze a s výkladem průvodců se účastníci přenesou do roku 1942 a zábavnou formou se dozví důležité souvislosti české historie. První jízda vyjede v sobotu 27. května v 10:30 z vozovny ve Střešovicích a bude trvat 1,5 hodiny. 27. duben 2023 Prague City Tourism rozšiřuje svou nabídku o unikátní turistickou trasu v pražském Klementinu 29. března 2023 – Společnost Prague City Tourism ve spolupráci s Národní knihovnou ČR 1. dubna spouští novou trasu v prostorách pražského Klementina. Barokní trasu bude možné projít pouze s kvalifikovaným průvodcem a turisté budou moci nahlédnout do unikátních prostor objektu včetně Barokní knihovny. K osmi objektům, o které Prague City Tourism v současnosti pečuje, se tak nyní připojí i provoz speciální turistické trasy, včetně Astronomické věže Klementina. Provozovatelé odhadují, že během roku do Klementina zavítá až na 50 tisíc návštěvníků. 29. březen 2023 Italové zjistí, že patronem Karlova mostu je sicilský chlapec a Korejci si myslí, že Jan Žižka je žena. Prague City Tourism využívá výsledky humanitního a společenskovědního výzkumu pro oslovení kultivovaných turistů 14. března 2023 – Odborníci z celkem jedenácti vědeckých ústavů Akademie věd ČR identifikovali faktory hlubší motivace turistů z deseti nejvýznamnějších zdrojových trhů k návštěvě Prahy. Vědci identifikovali narativy, které Prague City Tourism využije pro marketing města a při tvorbě nových produktů a služeb s vysokou přidanou hodnotou. Sofistikovaná klientela přináší vyšší příjmy do ekonomiky cestovního ruchu a v evropském žebříčku výdajů návštěvníků Praha dosud významně zaostávala. 14. březen 2023 Praha jako jedna z prvních metropolí vstupuje do světa NFT. Celý výtěžek vrátí do obnovy kulturního dědictví 28. února 2023 – Masový turismus si od Prahy v posledních dekádách hodně vzal. Proto se její oficiální destinační organizace Prague City Tourism rozhodla nabídnout návštěvníkům Prahy i jejím příznivcům možnost, jak se zapojit do péče o národní kulturní dědictví, stát se vlastníkem nezaměnitelného tokenu NFT (non-fungible token) a svým výtěžkem podpořit opravu historických památek. Součástí komunity NFT je více než 30 milionů lidí po celém světě. V České republice data uvádějí, že do samotných kryptoměn, za které lze NFT pořídit, investovalo již 9 % Čechů. 28. únor 2023 Praha je nejoblíbenější destinací Čechů, poprvé od roku 2012 15. února 2023 – Praha poprvé od roku 2012 boduje u Čechů a stává se podle aktuálních dat Českého statistického úřadu nejžádanějším turistickým cílem tuzemských cestovatelů. V roce 2022 ji navštívilo téměř 1,5 milionu z nich. Na základě dotazníkového šetření agentury CzechTourism zhruba 70 % Čechů přijelo do metropole na dovolenou, návštěvu nebo za nákupy. 15. únor 2023 V roce 2022 do Prahy přijelo téměř 6 milionů turistů. Data předpovídají návrat asijských cestovatelů, pomůže tomu i přímé spojení mezi Prahou a Soulem 9. února 2023 – Podle nově zveřejněných dat Českého statistického úřadu dorazilo v loňském roce do Prahy 5 976 267 cestovatelů. Až jednu čtvrtinu z nich tvořili tuzemští turisté, jejichž návštěvnost oproti roku 2019 vzrostla o více než 20 %. Dle dat ČSÚ se v zimním období do Prahy začali vracet i cestovatelé z asijských států, kteří v minulých letech v metropoli chyběli. Praze se navíc dle reportu Asociace hotelů a restaurací ČR během posledního roku dařilo zvyšovat průměrnou cenu za pokoj a dorovnávat tak konkurenční metropole jako je Budapešť. I to je ukazatel toho, že se Praha profiluje jako prémiová destinace, kde jsou turisté ochotni utratit své peníze. Nejvíce do Prahy za loňský rok přijelo turistů z tuzemska, Německa, Slovenska, Spojených států, Polska a Velké Británie. 09. únor 2023 Pětinu návštěvníků Prahy tvoří děti. Prague City Tourism pro ně připravila nové produkty a dárek k vysvědčení 26. ledna 2023 – Analytici Prague City Tourism odhadují, že do Prahy každým rokem přijede 20 % dětských návštěvníků z celkového počtu hostů. Proto pro ně stále rozšiřuje svou nabídku produktů a služeb. Nyní pro nejmladší návštěvníky společnost nachystala na poslední víkend v lednu dárek k vysvědčení v podobě symbolického jízdného historickou tramvají linky č. 42 za 65 korun. Cena poukazuje na právě probíhající oslavy k výročí založení organizace před 65 lety. Společnost nově také představuje dva typy ilustrovaných map pro děti, na kterých se podíleli spisovatelka Alena Ježková a ilustrátor Vojtěch Šeda. 26. leden 2023 Prague City Tourism slaví 65 let od svého založení. Pro návštěvníky společnost připravila symbolické vstupné za 65 korun na pražské věže 2. ledna 2023 – Společnost Prague City Tourism připravila pro Pražany celoroční oslavy při příležitosti výročí svého založení, které vyvrcholí na podzim. Zvýhodněné vstupné, tematické historické jízdy tramvají č. 42, retro vycházky, speciální suvenýry nebo výstava – to je střípek z toho, na co se zejména obyvatelé hlavního města mohou těšit. Organizace slaví 65. výročí od svého založení jako Pražská informační služba. Za tu dobu prošla velkou proměnou a svými aktivitami nyní zlepšuje kvalitu života Pražanů a kultivuje veřejný prostor. Oslavy započnou 11. února zvýhodněným vstupným na Staroměstskou radnici za symbolickou cenu 65 Kč. 02. leden 2023 Praze se daří nahradit výpadek ruských turistů. Odborníci z Prague City Tourism odhadují, že do metropole během Vánoc přijede až na půl milionu cestovatelů – láká je i speciální vánoční kampaň 29. listopadu 2022 – Vánoce patří v Praze k hlavní turistické sezoně. Prague City Tourism proto spouští digitální kampaň, kterou podpoří příjezdový cestovní ruch. Společnost odhaduje, že do metropole přijede až na půl milionu návštěvníků, což odpovídá 75 % roku 2019. Podle dostupných dat je navíc patrné, že se úspěšně daří nahrazovat výpadek tradičních návštěvníků z Ruska například i domácími hosty nebo cestovateli z Nizozemí, Německa a Polska. Kampaň poběží v sousedních zemích a v Nizozemí, Itálii a Španělsku. Společnost ji poprvé financuje čistě z vlastních zdrojů a vyhradila na ni na 700 tisíc korun. 29. listopad 2022 První fáze rekonstrukce Staroměstské mostecké věže začala. Společnost Prague City Tourism dnes představila konkrétní plán její celkové revitalizace 23. listopadu 2022 – Společnost Prague City Tourism představila plán kompletní rekonstrukce Staroměstské mostecké věže. První opravy historického ochozu včetně zábradlí proběhly již na podzim. Po zimě je naplánován další průzkum pláště věže z vysokozdvižné ruky. Náklady na historicky nejrozsáhlejší opravy této věže odborníci odhadují na několik stovek milionů korun. Práce budou probíhat ve spolupráci a koordinaci s odborníky napříč obory a z Národního památkového ústavu. Nově také vznikla odborná komise, která bude na rekonstrukci dohlížet. Počáteční fáze generální rekonstrukce se bude týkat především vrchního pláště věže včetně kompletní výměny některých kamenů a proběhne během následujících čtyř let. 23. listopad 2022 Češi po pandemii v Praze tvoří nejsilnější skupinu návštěvníků. V závěsu za nimi jsou turisté z Německa a USA 9. listopadu 2022 – Do Prahy po pandemii stále častěji a ve větší míře jezdí turisté z tuzemska. Během prázdninových měsíců a září jich do metropole podle údajů Českého statistického úřadu přijelo 397 265 a jejich počet se oproti létu 2019 zvýšil o celých 32 %. Zahraničních turistů přijelo téměř 1 447 067. Nejpočetnější skupinu tvořili cestovatelé z Německa. V letním období došlo i k dalšímu navýšení počtu turistů ze Spojených států, poměrově se vrátili na předpandemická čísla. Příjezdovost je nově podpořena také turistickou kartou Prague Visitor Pass, té se mezi českými i zahraničními hosty prodalo již několik tisíc. 09. listopad 2022 Marketingovou kampaň Stay in Prague poprvé zaplatili sami turisté. Část výnosů z poplatku z pobytu putovala na marketingovou kampaň, která oslovila 24 milionů cestovatelů 11. října 2022 – Digitální kampaň Stay in Prague na podporu příjezdového cestovního ruchu zaujala nejvíce cestovatele v Polsku, Německu a v Itálii. Hlavní město poprvé využilo výnosy z navýšeného poplatku z pobytu na marketingové aktivity. Kampaň oslovila zhruba 24 milionů uživatelů a na kampaňový web zavítaly téměř dva miliony návštěvníků. Zájem z těchto zemí potvrzují i data z online prodeje městské turistické karty Prague Visitor Pass, kdy přední příčky obsadili právě turisté z výše zmíněných zemí. Prague City Tourism společně s partnery prezentovala metropoli jako prestižní a prémiové město podporující kultivovaný a udržitelný turismus. 11. říjen 2022 Tradiční akce Radnice dokořán nabídne již tuto neděli zájemcům netradiční prohlídky na Staroměstské radnici. Otevře se také vchod do jinak nepřístupné pražské kanalizace 15. září 2022 – Již po osmé se zájemcům otevřou běžně nepřístupné prostory jedné z nejoblíbenějších památek v ČR. Každoroční událost Radnice dokořán se koná u příležitosti 684. výročí otevření Staroměstské radnice a zve milovníky historie a středověku na bohatý program. Tuto neděli 18. září mají návštěvníci možnost prozkoumat i běžně nepřístupnou pražskou kanalizaci. 15. září 2022 Město společně s Prague City Tourism spouští pilotní projekt vratných kelímků na vybraných pražských akcích 2. září 2022 – Hlavní město Praha ve spolupráci se společností Prague City Tourism spouští pilotní projekt vratných kelímků pro akce konané na pražských náplavkách a na Výstavišti. Cílem je podpořit využívání udržitelné varianty nádobí místo jednorázových spotřebních plastů. Město na projekt vyhradilo 2,4 miliony korun. Po skončení testovací fáze přejde systém do plně komerční roviny bez městské podpory. 02. září 2022 Polovina výnosů z poplatku z pobytu poputuje zpět do rozvoje udržitelného cestovního ruchu. Dnes to schválila Rada hl. m. Prahy 29. srpna 2022 – Hlavní město Praha se jako první obec v zemi zavazuje k tomu, že 50 % z veškerých výnosů z poplatku z pobytu vrátí zpět do rozvoje cestovního ruchu. Výnosy využije zejména na jeho kultivaci, marketingové kampaně realizované společností Prague City Tourism nebo MICE aktivity jako jsou kongresy nebo mezinárodní konference. Schválila to dnes Rada hl. m. Prahy. Systém přerozdělení začne platit od roku 2024 a naváže tak již na dříve podepsané memorandum týkající se navýšení poplatku z pobytu na 50 Kč mezi hl. m. Praha, Asociací hotelů a restaurací ČR a společností Prague City Tourism. 29. srpen 2022 Do Prahy se pozvolna vrací mimoevropští turisté. Stále však dominují domácí turisté a návštěvníci ze sousedních zemí 9. srpna 2022 – Podle Českého statistického úřadu do Prahy přijíždí stále více turistů. Během druhého kvartálu tohoto roku, tedy období od dubna do června, jich do metropole zavítalo 1 610 631. Do Prahy začali opět jezdit i turisté z mimoevropských zemí, zejména z USA, kteří drží třetí pozici mezi zahraničními cestovateli. Pozitivní trend nárůstu počtu domácích hostů dokládají i aktuální data. Počet domácích turistů se zvýšil téměř o 40 % oproti stejnému období roku 2019. Ve druhém kvartálu roku se hlavní město v návštěvnosti dostalo na 75 % předcovidového období. 22. srpen 2022 Prague City Tourism spouští letní kampaně. Vedle zahraničních cestovatelů bude do Prahy lákat i ty domácí na motivační balíčky a edukovat o pravidlech chování v historickém centru 27. června 2022 – Prague City Tourism od 1. července spouští marketingové kampaně, které podpoří příjezdový i domácí cestovní ruch a současně budou informovat návštěvníky o pravidlech a kultuře chování v metropoli. Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již běží a láká kultivované cestovatele ze zahraničí do Prahy, spustí na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Letos se nejedná o benefitní program, ale přináší motivační balíčky pro delší pobyty českých turistů. Společně s městskou částí Praha 1 pak společnost zahájí také osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague. 27. červen 2022 Turistická linka tramvaje č. 42 posílí. Jezdit bude 4 dny v týdnu a nově mohou cestující za jízdu platit i kryptoměnou 22. června 2022 – Za vyhlídkovou jízdu v jedné z nejstarších tramvají mohou cestující nově platit přes jeden z nejmodernějších mobilních terminálů. Linka historické tramvaje s číslem 42, kterou provozuje městská organizace Prague City Tourism, vozí turisty po oblíbených pražských památkách. Nově se mohou cestující těšit na unikátní propojení moderních technologií s více jak stoletou tramvají. Jízdenku mohou uhradit přes aplikaci na přijímání platebních karet mobilem. Zaplatit mohou dokonce i v kryptoměnách. 22. červen 2022 Praha díky nové turistické kartě Prague Visitor Pass bude lákat turisty i do jiných částí města 1. června 2022 – Od června startuje první fáze ostrého provozu turistické karty Prague Visitor Pass. Podle zástupců Prague City Tourism a Operátora ICT, který se podílel na jejím vývoji, nyní bude návštěva Prahy zejména pro zahraniční turisty mnohem jednodušší. Kromě hlavních turisticky atraktivních památek karta v současnosti nabízí celou škálu akceptačních míst mimo dlouhodobě přetížené centrum. Prague Visitor Pass tak odráží i nový přístup města k cestovnímu ruchu, kdy se ho po pandemii snaží obnovit v jeho udržitelné formě. 01. červen 2022 Na začátku června se na Petříně znovu roztočí jeden z nejstarších kolotočů v Evropě 31. května 2022 – Od zítřka se návštěvníci mohou opět projet na 200 let starém kolotoči, který do Prahy zapůjčili jeho italští majitelé. Symbolicky se provoz spouští na Den dětí. Společnost Prague City Tourism společně s provozovatelem při této příležitosti v tento den exkluzivně umožní k zakoupené vstupence na Petřínskou rozhlednu nebo do Zrcadlového bludiště jednu jízdu pro dítě na kolotoči zdarma. Kolotoč bude na Petříně do konce září. 31. květen 2022 První tři měsíce roku přinesly z pohledu cestovního ruchu pozvolný návrat turistů. Viditelnější zvýšení nastalo až během Velikonoc 11. května 2022 – Do Prahy dorazilo během prvního kvartálu roku podle údajů Českého statistického úřadu 757 682 návštěvníků, což odpovídá 50 procentům stejného období roku 2019. Podle zástupců Prague City Tourism se tak návštěvnost metropole navzdory dobíhající pandemii a také válečnému konfliktu na Ukrajině dostala na predikovaná čísla. 11. květen 2022 Zrcadlové bludiště na Petříně slaví 130 let. V létě se dočká i plánované opravy 28. dubna 2022 – 1. května před 130 lety byl na Petříně slavnostně otevřen výstavní pavilon Klubu českých turistů, ve kterém později vzniklo dnes známé zrcadlové bludiště. Společnost Prague City Tourism při této příležitosti připravila pro návštěvníky Petřína speciální doprovodný program. Na léto pak plánuje opravu této oblíbené památky. 28. duben 2022 Společnost Prague City Tourism inovuje pod značkou Pragensia viva tradiční průvodcovské služby 13. dubna 2022 – Společnost Prague City Tourism přichází s novou nabídkou prémiových průvodcovských a vzdělávacích služeb. Nabídkou zážitkového a slow turismu chce oslovit individuální cestující v souladu s cíli udržitelného turismu. Tyto produkty budou nově pod značkou Pragensia viva. 13. duben 2022 Vyjádření společnosti Prague City Tourism k situaci v souvislosti s ruskou invazí na Ukrajinu, k současné uprchlické krizi a k dopadům na cestovní ruch Cestovní ruch se v Praze za poslední dva roky propadl o desítky procent oproti roku 2019. Loňský rok se turismus v metropoli dostal na pouhých 30 procent roku 2019. Tento rok společnost Prague City Tourism s partnery jako je Letiště Praha odhadovala, že se cestovní ruch dostane na 50 % roku 2019. Kvůli válce na Ukrajině a stále eskalujícímu napětí však bude i tato oblast pro tento rok významně poškozena. 24. únor 2022 V roce 2021 Prahu navštívilo 2,4 milionů turistů. Nejvíce jich bylo z tuzemska 9. února 2022 – Rok 2021 byl pro cestovní ruch v metropoli opět katastrofální. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) se propadl o více než 70 % oproti roku 2019. Data však ukazují, že došlo k mírnému zlepšení ve srovnání s rokem 2020, a to o 8 %. Do Prahy dorazilo 2,4 milionů návštěvníků, z toho 40 % tvořili domácí turisté. Během posledních tří měsíců roku do hlavního města zavítal téměř milion návštěvníků. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 došlo k 52% propadu. V prosinci a během Vánoc a silvestra metropoli navštívilo téměř čtvrt milionů turistů. 09. únor 2022 Marketingová kampaň Stay in Prague na podporu turismu v Praze přebrala turisty sousední Vídni a Berlínu 12. ledna 2022 – Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. Podle dostupných dat se Praha u některých cílových trhů stala mnohem více vyhledávanější než sousední konkurenční města, jako je Vídeň a Berlín. Kampaň začala v polovině října a skončila na konci prosince. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. 12. leden 2022 Vánoční edici suvenýrů Prague City Tourism věnuje odkazu T.G. Masaryka 3. prosince 2021 – Prague City Tourism představuje novou vánoční edici suvenýrů. Pokračuje tak na své cestě ke kultivaci cestovního ruchu. Ty vyvinula opět ve spolupráci s pražskými tvůrci. Symbolicky jedním z nich připomíná i prvního československého prezidenta T.G. Masaryka. 03. prosinec 2021 Praha se připravuje na vánoční turistickou sezonu. Letos opět s omezeními 25. listopadu 2021 – Od neděle na Staroměstském náměstí zájemci mohou navštívit vánoční trhy, tento rok opět v omezeném režimu a za přísných hygienických podmínek. V rámci vánočních trhů svůj stánek postaví i turistická organizace Prague City Tourism. Tam představí mimo jiné limitovanou vánoční edici vkusných suvenýrů. Pro zahraniční návštěvníky organizace s partnery spustila také zimní část marketingové digitální kampaně. Podzimní kampaň doposud nejvíce oslovila turisty z Německa, Rakouska, Itálie nebo zemí Beneluxu. 25. listopad 2021 Do Prahy jezdí stále více domácích turistů 9. listopadu 2021 – Hlavní město za třetí kvartál tohoto roku, tedy v období od července do září, přivítalo o 41,7 % více návštěvníků než v minulém roce ve stejném období. Stále se však jedná o více než 53% propad oproti roku 2019. Dle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) do metropole zavítalo celkově 1 063 788 hostů, z toho 41,4 % byli domácí turisté. Pozvolný nárůst návštěvnosti město vítá a doufá, že nastane zlepšení a do Prahy postupně zavítá i více turistů z mimoevropských zemí. 09. listopad 2021 Prague City Tourism s partnery spouští novou kampaň. Hlavní město chce přilákat do metropole bonitnější klientelu 11. října 2021 – Marketingová digitální kampaň organizace Prague City Tourism a partnerů cílí především na vybrané evropské trhy. Cílem je pozvednout status Prahy jako města, kde i náročnější klientela nalezne to, co hledá. Díky komplexní strategii organizace věří, že kampaň do metropole přiláká bonitnější klientelu než doposud. Kampaň poběží do konce roku. Hlavní město na ni vyčlenilo 40 milionů korun. 11. říjen 2021 Hlavní město představilo novou vizuální identitu Prahy v oblasti cestovního ruchu 5. října 2021 – Společnost Prague City Tourism na letošním ročníku Designbloku představila nový vizuální styl, prostřednictvím kterého bude prezentovat Prahu domácím i zahraničním návštěvníkům. Nová vizuální identita je součástí projektů kultivace cestovního ruchu v hlavním městě. Odráží se zejména v nové podobě suvenýrů, vizuálních prvcích, ale i v samotné podstatě prezentace značky. Ta se zakládá na autentičnosti a představuje metropoli skrze lidi, kteří v ní žijí. 05. říjen 2021 V neděli si návštěvníci mohou prohlédnout na Staroměstské radnici běžně nepřístupné prostory Společnost Prague City Tourism letos opět pořádá tradiční akci Radnice dokořán, která proběhne v neděli 19. září. Událost se koná při příležitost 683. výročí založení Staroměstské radnice. Návštěvníci budou mít mimořádnou příležitost objevit jindy nepřístupná zákoutí historických prostorů. 16. září 2021 Tramvajová linka č. 42 bude jezdit v Praze během celého roku 3. září 2021 – Turistická tramvajová linka s číslem 42, kterou v rámci programu V Praze jako doma pilotně provozovala městská organizace Prague City Tourism, bude v metropoli jezdit i po skončení programu. Tramvajová trasa povede kolem hlavních pražských památek. Zájemci navíc získají uvnitř tramvaje potřebné turistické a historické informace od přítomného personálu. 03. září 2021 Před 130 lety se veřejnosti poprvé otevřela Petřínská rozhledna 19. srpna 2021 – Petřínský vrch si od pátku do neděle připomene výročí otevření Petřínské rozhledny. Společnost Prague City Tourism, která má pražskou dominantu ve správě, k jejímu výročí připravila pro návštěvníky doprovodný program. Navíc organizace v rámci významného jubilea nechala rozhlednu přeměřit, aby zjistila, jak je po všech proměnách rozhledna vysoká. Geodetické měření ukázalo, že je o necelých pět metrů rozhledna nižší než původní uváděné číslo 63,5 metru. 19. srpen 2021 Limitovaná edice křišťálových sklenic nebo komiksové příběhy o umění v metru. Tak vypadají nové suvenýry hlavního města 16. srpna 2021 – Prague City Tourism, oficiální destinační organizace hlavního města Prahy, představuje tento týden zcela nové portfolio suvenýrů, které prezentují Prahu jako kultivované a udržitelné město. Pro spolupráci společnost využila známé pražské tvůrce. Jednotliví autoři vyvinuli produkty přímo pro Prague City Tourism a v mnoha případech se jedná o limitované edice. Hlavní město společně s organizací tímto krokem pokračuje v naplňování nové strategie, jejímž hlavním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Suvenýry je možné zakoupit na e-shopu či na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje. 16. srpen 2021 Turismus v Praze se pomalu nadechuje 9. srpna 2021 – V rámci postupného rozvolňování vládních nařízení na jaře docházelo i k postupnému návratu k cestování. Praha je však i nadále na 11,3 procentech roku 2019. Ve srovnání s minulým rokem je návštěvnost metropole v tomto období podle údajů ČSÚ mnohem příznivější. Do metropole dorazilo dvakrát více hostů. Průměrná doba přenocování činí 2,1 noci a mírně se tak zkrátila oproti roku 2019. 09. srpen 2021 Městská společnost Prague City Tourism se připojuje k iniciativě NELEŽ 30. července 2021 – Společnost Prague City Tourism se jako jeden z prvních veřejných zadavatelů v zemi připojila k iniciativě NELEŽ. Dává tím najevo, že nebude podporovat dezinformační a manipulativní weby v rámci placené reklamní inzerce. Podle studie Prague Security Studies Institute si největší a nejčtenější dezinformační weby vydělají odhadem až 190 tisíc měsíčně, a to z online reklamy. Výzvu podpořilo již 137 firem a 43 komunikačních a mediálních agentur. 30. červenec 2021 V rámci programu V Praze jako doma má 56 zapojených hotelů punc „Stay Safe“ 1. července 2021 – Program V Praze jako doma, který dnešním dnem startuje a návštěvníci díky němu obdrží při návštěvě metropole různé benefity, se připojil k iniciativě Asociace hotelů a restaurací ČR „Stay Safe“. Cílem projektu je dodržovat vysoké hygienické standardy a zajistit tak bezpečnost hostům i zaměstnancům nejen pražských hotelů. V současné chvíli je do programu V Praze jako doma zapojeno více než 250 pražských ubytovacích zařízení a 56 z nich nese označení Stay Safe. Další hotely se postupně připojují. 01. červenec 2021 Na Petříně se dnes otevírá nové informační centrum pro turisty 15. června 2021 – Jedna z nejnavštěvovanějších pražských památek – Petřínská rozhledna dnes otevírá nové informační centrum. Návštěvníci zde získají všechny potřebné turistické informace nebo se dozví řadu zajímavostí, které s rozhlednou a petřínským vrchem souvisí. Také si zde mohou objednat komentované vycházky s průvodci. Info stánek se nachází přímo uvnitř rozhledny. 15. červen 2021 Praha nastartuje letní turistickou sezonu programem V Praze jako doma 31. května 2021 – Stejně jako loni podpoří hlavní město rozjezd cestovního ruchu programem V Praze jako doma. Do metropole bude lákat domácí i zahraniční turisty na volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo ZOO. Letos se návštěvníci mohou těšit na řadu novinek – na živé kulturní akce nebo turistickou tramvaj. 31. květen 2021 Cestovní ruch se v prvním čtvrtletí tohoto roku nadále propadal 10. května 2021 – Praha během prvních tří měsíců tohoto roku zaznamenala téměř 94,6% pokles v cestovním ruchu oproti roku 2019, kdy cestovní ruch ještě nepoznamenala pandemie. Návštěvníků do metropole přijelo v tomto období nejméně od začátku pandemie. Propad je srovnatelný s druhým čtvrtletím roku 2020, kdy platil v České republice tzv. první lockdown. V této době se cestovní ruch v Praze propadl o více než 93 procent. 10. květen 2021 Některé pražské památky přivítají téměř po půl roce opět návštěvníky 3. května 2021 – Praha opět otevírá návštěvníkům jedny z nejnavštěvovanějších památek v metropoli – Petřínskou rozhlednu společně se Zrcadlovým bludištěm a Staroměstskou radnici. Prague City Tourism a.s., která provozuje osm pražských památek, připravila pro návštěvníky pro tento rok několik novinek. Organizace při svém otevření bude dbát na dodržování veškerých vládních opatření a žádat návštěvníky o respektování všech hygienických pravidel tak, aby byla návštěva pro všechny zájemce bezpečná. 03. květen 2021 Letiště Praha, CzechTourism a Prague City Tourism podpoří obnovu cestovního ruchu 24. dubna 2021 – Zástupci Letiště Praha, agentury CzechTourism a Prague City Tourism podepsali dohodu o dlouhodobém společném postupu při obnově a rozvoji příjezdového cestovního ruchu do Prahy a České republiky. Právě cestovní ruch chápou zúčastněné strany jako jeden z předpokladů pro hospodářskou obnovu po odeznění pandemie COVID-19 a následný ekonomický růst. Cílem spolupráce je také rozvoj a podpora udržitelného turismu, který bude přispívat k pozitivnímu rozvoji Prahy a ostatních regionů České republiky a nebude negativně zasahovat do běžného života v turisticky exponovaných místech, jakými je typicky centrum hlavního města. 29. duben 2021 Nemáte kde trávit izolaci? Praha Vám pomůže! 20. února 2021 – Hlavní město Praha ve spolupráci s městskou částí Praha–Suchdol pomáhá a nabízí ubytování pro osoby, které mají v rámci karanténního opatření nařízenou domácí izolaci a nemohou ji trávit v místě bydliště. Služba je určena zejména pro turisty, kteří nemají možnost jiného ubytování, a dále pro Pražany, kteří nechtějí potencionálně ohrozit seniora či vážně nemocného člena své domácnosti. 20. únor 2021 Prague City Tourism získá do správy známé pražské památky 21. prosince 2020 – Městská společnost Prague City Tourism získá na základě pachtovní smlouvy do správy sedm známých pražských památek, které budou současně vyňaty z hospodaření Muzea hlavního města Prahy. Město si od tohoto kroku slibuje zatraktivnění turistické nabídky v hlavním městě. 21. prosinec 2020 Závěrečná fáze programu V Praze jako doma láká návštěvníky na další benefity 3. prosince 2020 – Program V Praze jako doma na podporu cestovního ruchu, který nalákal v létě tisíce domácích i zahraničních návštěvníků, pokračuje i v prosinci a nabízí opět zajímavé benefity. Díky uvolnění vládních opatření se mohou návštěvníci v rámci programu opět těšit na volné vstupy vyplývající z pravidel programu a vydat se tak na oblíbená místa jako je Zoologická zahrada hl. m. Prahy, Petřínská rozhledna, vybraná muzea a galerie a další zajímavá pražská místa. 03. prosinec 2020 Počet návštěvníků Prahy během léta mírně vzrostl. V září nastal další propad 9. listopadu 2020 – Propad cestovního ruchu v Praze se za třetí kvartál, tedy období července až září, podařilo mírně snížit oproti předchozím měsícům na 67 procent. Je to dáno zejména letními měsíci, které doprovázela uvolněná opatření v rámci pandemie Covid 19. Měsíc září však přinesl další propad. Do metropole za třetí kvartál přijelo podle dat Českého statistického úřadu 746 290 návštěvníků a strávili zde 1,6 milionu nocí. Z toho 316 tisíc hostů bylo z tuzemska. 09. listopad 2020 Praha má novou strategii cestovního ruchu: více domácích turistů a potřeby města na prvním místě 19. října 2020 – Vedení města společně s městskou společností Prague City Tourism a ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy připravilo Koncepci příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy. Jejím smyslem je vybalancovat ekonomické přínosy turismu se strategickým zájmem města a jeho obyvatel. Nastavuje tak nový, komplexní a udržitelný přístup k problematice cestovního ruchu na území hlavního města. Koncepci ve čtvrtek 15. října 2020 jednomyslně schválili pražští zastupitelé. 19. říjen 2020 Úspěšné léto programu V Praze jako doma rozhodlo o jeho prodloužení do konce tohoto roku 17. září 2020 – Díky programu V Praze jako doma přijelo do metropole v létě téměř 60 tisíc lidí zejména z tuzemska, Německa, Rakouska a také Slovenska. Na program jsou velmi pozitivní ohlasy. Hlavní město společně s Prague City Tourism tak V Praze jako doma prodlouží až do konce prosince letošního roku. 17. září 2020 V období od dubna do června Praha zaznamenala více než 90% propad v cestovním ruchu 7. srpna 2020 – V období 2. kvartálu tohoto roku do Prahy podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) přijelo pouhých 138 187 hostů. Jedná se o více než 93% pokles oproti stejnému období roku 2019. Jasně se tak projevil dopad pandemie viru covid-19. 07. srpen 2020 S Prague City Tourism budete #vprazejakodoma 24. června 2020 – V rámci kampaně pro restart cestovního ruchu v metropoli V Praze jako doma městská organizace Prague City Tourism nabídne návštěvníkům zdarma vstup na Staroměstskou radnici a procházky s průvodcem. 24. červen 2020 Počet návštěvníků v Praze v prvním čtvrtletí klesl o třetinu 12. května 2020 – V prvních třech měsících roku do Prahy zavítalo 1 100 000 hostů, tedy o 27,4 % méně než loni. Přestože v lednu počet návštěvníků ještě vzrostl o 7,7 %, v souvislosti s pandemií koronaviru Covid-19 v únoru jejich počet klesl o 1,1 % a v březnu úbytek dosáhl celých 73,5 %. 12. květen 2020 Akce Průvodce světem průvodců dá nahlédnout do zákulisí práce pražských průvodců 17. dubna 2020 – Na facebookové stránce městské organizace Prague City Tourism a speciálním webu Prague.eu/svetempruvodcu se zájemci seznámí s průvodcovskou činností v Praze a se vším co k ní patří. Pravidelně v úterý a ve čtvrtek se mohou těšit na zajímavé články a video rozhovory s průvodci. V polovině května akce vyvrcholí soutěží o průvodcovský kurz v hodnotě 10.000 Kč. 17. duben 2020 V roce 2020 Prahu navštívilo pouhých 2,2 milionů návštěvníků. Domácí turismus zaznamenal naopak mírné zvýšení 9. února 2020 – V loňském roce turismus v Praze utrpěl obrovské ztráty. Podle údajů Českého statistického úřadu do Prahy přijelo pouhých 2 178 267 návštěvníků. Cestovní ruch v Praze se tak dostal na pouhých 27 procent roku 2019. Během letních prázdnin však Praha i díky programu V Praze jako doma zaznamenala nárůst počtu domácích turistů, a to o celých 16 procent oproti předcházejícímu roku. 09. únor 2020 V roce 2019 se v Praze ubytovalo 8 milionů návštěvníků 7. února 2020 – Nárůst počtu návštěvníků v hlavním městě nadále zpomaluje. V loňském roce do Prahy zamířilo pouze o 1,7 % více hostů, než v roce 2018. Návštěvníků z Číny začalo ubývat již ve druhém čtvrtletí. Výrazné přírůstky naopak evidujeme například u hostů z Ukrajiny (+28,9 %), Japonska (+16,5 %) nebo Tchaj-wanu (+16,4 %). 07. únor 2020 V roce 2019 na Staroměstskou radnici zavítalo 695 000 návštěvníků 29. ledna 2020 – V loňském roce Staroměstská radnice zaznamenala rekordní návštěvnost od sjednocení vstupného v roce 2017. Největší počet návštěvníků, necelých 78 000, zavítal na radnici již tradičně v prosinci. V průměru tak na konci roku na Staroměstskou radnici přišlo 2 500 lidí denně. Nejslabší byl naopak, se svými 40 000 návštěvníky, únor. 29. leden 2020 Poslední pátek v lednu proběhne 4. ročník akce Noc hotelů 27. ledna 2020 – V pátek 31. 1. 2020 v Praze, Brně, Olomouci, Karlových Varech, Ostravě a dalších regionech přivítají hoteliéři na jednu noc ve svých hotelech místní obyvatele. Ti si tak budou moci užít své město z pohledu návštěvníků, nahlédnout do zákulisí hotelového provozu a dozvědět se víc o jejich podnikání a ekonomickém přínosu pro regiony. Do letošní Noci hotelů se zapojilo 155 hotelů, které nabídly přes 2 040 pokojů. 27. leden 2020 Na konci roku přijede do Prahy až 700 000 návštěvníků 13. prosince 2019 – Podle odhadu Prague City Tourism se v prosinci v Praze ubytuje 700 000 hostů, jejich počet se tak zvýší o 4,5 % oproti loňsku. V posledním měsíci roku do Prahy přijede 590 000 zahraničních návštěvníků a přibližně 110 000 hostů z České republiky. 13. prosinec 2019 Asociace turistických informačních center České republiky v Praze oslavila 25. výročí 12. listopadu 2019 – Ve dnech 6. – 8. listopadu organizace Prague City Tourism přichystala oslavu čtvrtstoletí A.T.I.C. ČR. Ve středu účastníky čekala konference s přednáškami o trendech v cestovním ruchu, sociálních médiích, ale například i geopolitice a cestování do vesmíru. Ve čtvrtek zasedlo členské fórum Asociace v prostorách pražského Planetária a poté se účastníci přesunuli na společenský večer do Staré čistírny odpadních vod v Bubenči. Na závěr se mohli členové A.T.I.C. ČR vydat na komentovanou procházku Karlínem či Vinohrady, nebo na speciální prohlídku Staroměstské radnice Nebyl to jen listopad. 12. listopad 2019 Počet návštěvníků v Praze opět mírně vzrostl 8. listopadu 2019 – V prvních devíti měsících roku 2019 přijelo do Prahy téměř 6 milionů návštěvníků, kteří zde strávili celkem 13 800 000 nocí. Nárůst celkového počtu hostů se opět mírně zpomalil, ve sledovaném období činí pouze 1,7 %. Dvouciferné procentní přírůstky evidujeme u návštěvníků z Ukrajiny (+23 %), Japonska (+19 %), nebo Francie (+10 %). 08. listopad 2019 Oslavy výročí založení Staroměstské radnice zaznamenaly rekordní úspěch 19. září 2019 – Ve dnech 10. – 18. září Staroměstská radnice již popáté otevřela své brány v rámci akce Radnice dokořán 2019, tentokrát na rekordních 9 dní. Letošní ročník byl opět úspěšný, navštívilo ho téměř 3000 hostů. Návštěvníci si užili bohatý program prohlídek, přednášek, divadelních představení a koncertů. Akce Radnice dokořán se každoročně koná u příležitosti založení Staroměstské radnice 18. září 1338. 19. září 2019 Staroměstská radnice slaví, přijďte si prohlédnout běžně nepřístupné prostory 22. srpna 2019 – Ve dnech 10.-18.9. Staroměstská radnice již popáté otevře své brány v rámci akce Radnice dokořán 2019, tentokrát na rekordních osm dní. Návštěvníci si budou moci prohlédnout reprezentační sály, ale i běžně nepřístupné prostory radnice. Dále se mohou těšit na netradiční prohlídky a přednášky, ale také divadelní představení či koncerty. Akce připomíná výročí Staroměstské radnice, která byla založena 18. září 1338. 22. srpen 2019 V prvním pololetí do Prahy přijelo více než 3,5 milionu návštěvníků 8. srpna 2019 – Množství domácích a zahraničních hostů v Praze opět mírně stouplo. V prvních šesti měsících roku do Prahy přijelo celkem 3 670 000 osob, tedy o 2,4 % více než loni. Více než třicetiprocentní přírůstky evidujeme u návštěvníků z Ukrajiny, Saúdské Arábie a Spojených arabských emirátů. 08. srpen 2019 Praha spouští kampaň pro turisty 19. července 2019 – Magistrát hl. m. Prahy informuje o pravidlech v nočních hodinách v ulicích metropole. 19. červenec 2019 Druhý díl pražských procházek bez bariér 15. července 2019 – V červnu vyšel druhý díl brožury Praha:čtyři procházky bez bariér. Cílem této brožury je ukázat další bezbariérové trasy, které jsou dostupné i s mechanickým nebo elektrickým vozíkem. Brožura vyšla ve spolupráci Magistrátu hlavního města Prahy, Pražské organizace vozíčkářů a Prague City Tourism. 15. červenec 2019 Počet návštěvníků Prahy v létě meziročně stoupne 10. července 2019 – V letních měsících počet návštěvníků přijíždějících do Prahy každoročně mírně stoupá. Prague City Tourism očekává pokračování tohoto trendu i v letošním roce. V červenci a v srpnu hlavní město plánuje navštívit 1,6 milionu turistů, to je o 3,8% více než v loňském roce. 10. červenec 2019 Kam s dětmi, aby se v Praze nenudily 17. dubna 2019 – Organizace Prague City Tourism vydává novou mapu Praha:děti, která je určena všem rodičům a prarodičům, kteří hledají tipy a doporučení kam v Praze vyrazit s dětmi. V mapě najdou desítky míst, kde se děti budou bavit a případně se i něco nového naučí. 17. duben 2019 Na Velikonoce do Prahy přijede 320.000 návštěvníků 15. dubna 2019 – Během dvou velikonočních týdnů očekává Prague City Tourism zhruba 270.000 zahraničních návštěvníků a přibližně 50.000 domácích turistů, téměř stejné množství Čechů do Prahy přijede na jednodenní výlet. 15. duben 2019 Turistický portál www.prague.eu získal první místo v soutěži Zlatý erb 3. dubna 2019 – Informační portál www.prague.eu organizace Prague City Tourism získal prvenství v kategorii kraje a regiony Zvláštní ceny ministryně pro místní rozvoj za nejlepší turistickou prezentaci na webových stránkách při soutěži Zlatý erb. 03. duben 2019 Praha se opět zařadila mezi 25 nejoblíbenějších destinací světa 29. března 2019 – Cestovatelský portál TripAdvisor každoročně sestavuje žebříček nejoblíbenějších světových destinací. Praha se letos v evropském žebříčku „Travellers Choice“ umístila na 7. místě. Mezi světovými destinacemi se česká metropole vyšplhala na 11. místo. Na prvních místech žebříčku figurují již tradičně Londýn, Paříž nebo Řím. 29. březen 2019 Town Hall Pass – vstupenka na dvě nejstarší radnice v Praze znovu v prodeji 19. března 2019 – Po krátké zimní pauze Prague City Tourism a Novoměstská radnice znovu nabízí návštěvníkům kombinovanou vstupenku Town Hall Pass. Cenově výhodná vstupenka zahrnuje interiéry Staroměstské radnice, věž Novoměstské radnice a hned dva výstupy na věž Staroměstské radnice. Town Hall Pass platí 3 dny a umožňuje přednostní odbavení. 19. březen 2019