Prague City Tourism plní pro svého akcionáře, hlavní město Prahu, řadu veřejně prospěšných činností v řadě oblastí domácího i příjezdového cestovního ruchu. Realizuje analýzy dostupných statistických a dalších odborných dat a informací a pravidelně je vyhodnocuje. Provádí výběrová šetření ve vybraných oblastech příjezdového turismu. Formuluje relevantní zdrojové trhy z pohledu geografického i socioekonomického a podle toho strategicky cílí jednotlivé marketingové kampaně. Formuluje a navrhuje cíle hlavního města Prahy v oblasti cestovního ruchu v souladu s Koncepcí příjezdového cestovního ruchu. Soustavně vytváří a pravidelně aktualizuje ucelené soubory turistických a kulturních informací, například kalendář akcí či přehled atraktivit v Praze. Poskytuje turistické informace v češtině a v cizích jazycích tak, aby odpovídaly aktuální i cílené jazykové struktuře turistů a návštěvníků hlavního města všemi dostupnými prostředky rozvíjejícího se informačního prostředí. To činí zejména prostřednictvím sítě turistických informačních center, webových stránek prague.eu, komunikací na sociálních sítích, v tiskovinách či skrze spolupráci s médii. Prezentuje výsledky a přínosy cestovního ruchu v Praze směrem k rezidentům, médiím i odborné veřejnosti. Zajišťuje vzdělávání v oblasti cestovního ruchu, a to zejména průvodců hlavního města Prahy, mimo jiné doškolovacími akcemi pro licencované průvodce a kurzy pro budoucí průvodce, vydáváním licencí a vedením evidence průvodců s kvalifikační zkouškou průvodce hlavního města Prahy. Provozuje památkové objekty a turistické atraktivity udržitelným způsobem, zajišťuje jejich správu a údržbu. Na základě pachtovní smlouvy s hlavním městem tak zajišťuje turistický provoz osmi významných kulturních památek: Staroměstské radnice, Petřínské rozhledny, Zrcadlového bludiště na Petříně, Staroměstské mostecké věže, Malostranské mostecké věže, Prašné brány, Svatomikulášské městské zvonice a Novomlýnské vodárenské věže. Vytváří kontinuální platformu pro vzájemnou komunikaci průmyslu cestovního ruchu v hlavním městě, zejména klíčových podnikatelských svazů a asociací, Prahy a jejích městských částí a akademické sféry s cílem koordinovat zájmy v oblasti dalšího rozvoje turismu v Praze. Zajišťuje marketing Prahy jako turistické destinace v souladu s Koncepcí příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy. Seznamuje domácí i zahraniční zájemce s kulturně historickým vývojem, reáliemi, kulturním a společenským programem a památkami Prahy, a to všemi dostupnými formami a relevantními prostředky včetně pořádání fam a press tripů pro odbornou veřejnost. Vytváří a realizuje marketingový plán k zajišťování propagace Prahy. Pořádá přednášky a organizuje vlastivědné výlety za kulturními a historickými památkami v hlavním městě. Zajišťuje prezentaci Prahy jako turistické destinace na významných profesionálních fórech, konferencích a veletrzích, a to i v oblasti MICE. marketing prahy turistické služby vzdělávání o praze data a statistiky prezentace přínosů cestovního ruchu