v praze jako doma

Sdílet

V oblasti domácího cestovního ruchu budujeme značku V Praze jako doma s vlastní webovou stránkou vprazejakodoma.cz. V letech 2020 a 2021 sloužila kampaň V Praze jako doma coby benefitní program na podporu rozjezdu cestovního ruchu, který byl silně zasažen po pandemii covid-19. Za noc strávenou v Praze návštěvník obdržel voucher, který uplatnil jako volný vstup na památky či programy živé kultury, popř. jako jízdenku na turistickou tramvaj. Ekonomický přínos programu byl za toto období 0,446 mld. Kč, přičemž bylo vydáno téměř 150 000 voucherů, což odpovídá celkem 345 000 přenocováním.

Zdrojový kód k IT systému pro benefitní program V Praze jako doma nabídlo hlavní město Praha prostřednictvím Prague City Tourism a Operátor ICT zdarma všem městům a obcím v České republice, aby mohly tento systém snadno využít pro přípravu vlastních projektů na podporu ohrožených segmentů tuzemské ekonomiky.

Od roku 2022 kampaň V Praze jako doma systematicky pokračuje a láká do Prahy především domácí turisty, jejichž podíl na celkovém cestovním ruchu byl v porovnání s ostatními evropskými metropolemi dlouhodobě nízký — v roce 2019 tvořil pouhých 15 %, což je 1,24 milionu lidí. Díky kampani V Praze jako doma se tento počet v roce 2022 zvýšil na 1,49 milionu a v roce 2023 ještě na 1,59 milionu.