Praha, jedno z nejkrásnějších měst na světě, je zapsaná na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Kromě překrásných památek je součástí genia loci Prahy i jedinečná atmosféra, kterou vytvářejí místní Pražané. Proto Prague City Tourism systematicky realizuje edukační kampaň Enjoy Respect Prague, navazující na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO). Kampaň vzdělává přijíždějící návštěvníky a turisty o pravidlech, která jim umožní užít si návštěvu Prahy s respektem k jejím rezidentům. Právě to je obsahem myšlenky slow turismu – upřednostnit hlubší individualizovaný prožitek před prchavým unifikovaným zážitkem. Pod heslem „Chovejte se k Matce měst jako ke své vlastní mámě“ je pro turisty připraveno desatero doporučení, jak pomoci uchovat výjimečnou hodnotu Prahy, jejíž základy kotví v hloubce jedenácti staletí a jejíž věže se dotýkají hvězd. Kampaň běží v online prostoru a má své webové stránky pro domácí i zahraniční klientelu. Dále jsou turisté nenásilnou a vizuálně poutavou formou, pomocí reklamních letáků a billboardů, upozorňování na Letišti Václava Havla a na území pražské památkové rezervace na pravidla chování v Praze, například dodržování nočního klidu, vyhrazená parkoviště pro sdílené koloběžky apod. Cílem kampaně je minimalizace negativních dopadů turismu. Prague City Tourism kampaň úzce koordinuje s Městskou částí Praha 1.