kampaně z poplatku z pobytu

Sdílet

Hlavní město Praha se jako první obec v České republice zavázala k tomu, že 50 % veškerých výnosů z poplatku z pobytu vrátí zpět do rozvoje cestovního ruchu. Výnosy využije zejména na jeho kultivaci, na marketingové kampaně realizované Prague City Tourism nebo na MICE aktivity, jako jsou kongresy nebo mezinárodní konference. Dále je z výnosu investováno do zmírňování negativních dopadů cestovního ruchu v Praze. To se týká mimo jiné zvýšené potřeby efektivních služeb města jako je udržování a úklid veřejných prostor, funkční městské policie i investic do dalšího rozvoje Prahy či jejího sociálního a kulturního zázemí.

Systém přerozdělení platí od roku 2023 a navazuje na dříve podepsané memorandum týkající se navýšení poplatku z pobytu na 50 Kč mezi hlavním městem Prahou, Asociací hotelů a restaurací ČR a Prague City Tourism. Prague City Tourism každoročně z výnosu z poplatku z pobytu realizuje tři dlouhodobé kampaně. První kampaň V Praze jako doma podporuje domácí cestovní ruch. Druhá kampaň Prague.eu podporuje příjezdový cestovní ruch a třetí kampaň Enjoy Respect Prague je vzdělávací a osvětovou kampaní mezi návštěvníky Prahy o limitech, pravidlech a kultuře chování v metropoli.